בע"ה כ"ה ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

שירות לאומי ומסתננים

  • כ"ח תשרי תשע"ו - 11:06 11/10/2015
גודל: א א א

ארגון "סטודנטים למען דרום תל אביב" ממשיך בפעילות. לפני מספר ימים פנו אנשי הארגון לשר החקלאות, אורי אריאל בדרישה לביטול מעמדם של ארגוני שמאל כגופים מפעילים במנהלת השירות הלאומי-אזרחי.

הסטודנטים התמקדו על ארגון ששעוזר למסתננים בשם "המוקד לפליטים ולמהגרים" לו, לדבריהם, ישנם תקנים והקצאות של השירות הלאומי. "ארגון "המוקד לפליטים ומהגרים" מציג את עצמו כארגון חברתי וקהילתי לכאורה, אך למעשה מטרתו היא קידום האינטרסים של המסתננים הבלתי חוקיים אשר שוהים ועובדים בישראל בניגוד לחוק" כתבו הסטודנטים במכתבם. "משמעות הדבר היא שלמעשה מנהלת השירות הלאומי-אזרחי משתפת פעולה עם ארגון המקדם פעילות בלתי חוקית ותומך בשוהים בלתי חוקיים".

"העובדה כי אותם גופי שמאל קיצוני, אשר מצד אחד פועלים לסייע למסתננים בלתי חוקיים, ומצד שני מקבלים מימון והקצאות עבור תקני שירות לאומי מהמדינה עצמה, היא שערורייה ממדרגה ראשונה ואבסורד בלתי נתפס. עובדה זו גם סותרת את מהותו הבסיסית של השירות הלאומי, אשר אמור להוות כלי להגברת ההשתתפות של צעירים בחברה האזרחית, ולאור ערכים של התנדבות לטובת הכלל. אנו סבורים כי לא יעלה הדעת מצב אשר בו מדינה מתוקנת היא המממנת והתומכת בגופים אשר פועלים נגדה ללא לאות. המשך קיומו של מצב אבסורדי זה הוא פשוט יריקה בפניהם של תושבי השכונות בדרום תל-אביב, ואזרחי ישראל כולם" הוסיפו.

בסיום המכתב דורשים הסטודנטים מהשר אריאל לפעול לאלתר לביטול מעמדם של הגופים במנהלת השירות הלאומי, בחינה מקיפה של גודל ההטבות שנתנו לגופי השמאל ודרישה לפיצוי המדינה על פעילות הגופים כנגדה. "בנוסף לכך אנחנו דורשים הגדרה ברורה ומסודרת של קריטריונים לפיהם ינתנו תקנים לארגונים שונים, וכמו כן הגברת האכיפהוהפיקוח על העמותות השונות המנהלות את ההקצאות ונהנות מכספי ציבור".

בנוסף פנו הסטודנטים לראש השירות הלאומי-אזרחי, שר שלום ג'רבי, בדרישה לטיפול בעניין, אלא שברשות השירות לאומי-אזרחי ענו להם כי "המוקד לפליטים ולמהגרים" כלל אינו מוכר כגוף מפעיל בשירות לאומי ולטענתם אינו מקבל סיוע כלשהו מהשירות הלאומי-אזרחי.

בדף הפייסבוק של "המוקד לפליטים ולמהגרים" קיימת הודעה על כך שדרוש מתנדב בשירות הלאומי לפעילות בארגון לצורך התחלת תפקיד בתחילת החודש הלועזי הבא.

הודעת "המוקד לפליטים ולמהגרים" (צילום מסך)

תגובות (0) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 9 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד