בע"ה י"ז ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

לקוחות דורשים: "לא רוצים ערבים"

לאור המצב עולות דרישות לקוחות ובעלי עסקים שלא לעבוד עם ערבים. "מוטיבציה אחת היא תחושת הלאומיות והכעס שתמיד עולה במצבים כאלה, מוטיבציה שניה היא תחושה אמתית של חשש ופחד כלפי המעסיק או כלפי הלקוחות"

  • אברהם שפירא
  • ל' תשרי תשע"ו - 23:07 13/10/2015
גודל: א א א
שיפוצים. אילוסטרציה
שיפוצים. אילוסטרציה

בעקבות המצב הביטחוני, עולות הדרישות בקרב בעלי העסקים בכלל ובתחום הבניה בפרט שלא להעסיק ערבים, "פלסטינים" ו"ישראלים" כאחד.

בהתאחדות קבלני השיפוצים מסרו כי הם מוצאים את עצמם מול דרישות של לקוחות רבים שלא להכניס ערבים לדירה. בשיפוץ דירה נעשה שימוש עם כלי עבודה דוגמת מברגים, סכינים ועוד, שגורמים לבעלי דירות רבים לפחד להכניס ערבים לביתם.

בהתאחדות קבלני השיפוצים ציינו כי העלייה נרשמה סביב משפצי הדירות שנמצאים בדירה בזמן השיפוץ.

ציפי ביטון ישי, מנהלת מקצועית בחברתC.V.pool שמקשרת בין עבודה לעובדים ספרה לערוץ 7 על התרחבות משמעותית בתופעה של מעסיקים הדורשים שלא לשלוח אליהם עובדים פוטנציאלים ערבים.

"תמיד היו מפעם לפעם מעסיקים שביקשו לא להעסיק עובדים ערבים, אך בשבוע האחרון אנו חווים עלייה משמעותית במספר הפונים שמעלים את הדרישה. אם בזמנים רגילים מדובר עלפעם עדפעמיים בשבוע, בשבוע האחרון מתקבלות בכול יום חמש עד שבע פניות חדשות כאלה, מרביתן חריגות גםברמת התקיפות והעקשנות של הדורשים".

התופעה בולטת במיוחדבמשרות המבוקשות יותר כמובנייה, גינון, הפעלת כלי צמ"ה ועוד, כך אומרת ביטון ישי.

בחברה אומרים כי ישנן שתי סיבות עיקריות לתופעה. "מוטיבציהאחת היאתחושת הלאומיות והכעס שתמיד עולה במצבים כאלה, כמו ב'צוק איתן' למשל, מה שבא לידי ביטוי במשפטים כמו 'למה שאני אתן עבודה לערבים'. מוטיבציה שניה היאתחושה אמתית של חשש ופחד כלפי המעסיק או כלפי הלקוחות שלו שבאה לידי ביטוי במשפטים כמו 'אני מפחד לשים עובד חדש על טרקטור...', 'אשתי לא מרשה לי להכניס עובדים ערבים הביתה כי היא פוחדת',או 'להכניס לבית של לקוח עובד עם טוריה או כלים מסוכנים, במיוחד לאור המצב בירושלים'".

כמובן שעל פי חוק חל איסור לחברות להיענות לדרישות מסוג זהעל פיחוק שוויון הזדמנויות בעבודה תשמ"ח, האוסרלהפלות עובד בגין דת או לאוםולמנוע ממנו תעסוקהבשל כך.

לפני יומיים הורה אדמו"ר מחסידות קרלין-סטולין לעסקני החסידות כי את בניית בניין בית המדרש החדש של החסדיות שהיה אמור להתחיל אתמול (ראשון), יש לבצע רק בידי פועלים יהודים וכי יש לעכב את הבניה בשביל זה."אינני מוכן שיסתובבו ערבים בין תושבי המקום בתקופה זו", אמר אדמו"ר מקרלין סטולין.

לאתר כיכר השבת אמר רב העיר קרית גת הרב משה הבלין, כי יש לחדול מהעסקת פועלים ערבים. "יש פה הרבה ערבים בתחום הבנייה, צריך להיזהר. צריך להעסיק תאילנדים ולהפסיק להעסיק ערבים" אמר הרב הבלין והוסיף כי יש לשאת נשק באופן קבוע ולבדוק את התפילין והמזוזות.

תגובות (0) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 18 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד