בע"ה י"ט אדר ב תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

המחבלים שנשארו חיים לאחר שביצעו פיגוע

מה עלה בגורל המחבלים שביצעו את גל הפיגועים הנוכחי? הרשימה המלאה לפניכם

  • אברהם שפירא
  • ב' חשון תשע"ו - 22:00 15/10/2015
גודל: א א א
זירת פיגוע, השבוע (דוברות המשטרה)
זירת פיגוע, השבוע (דוברות המשטרה)

מאז פיגוע הירי בו נרצחו בני הזוג איתם ונעמה הנקין הי"ד סמוך לישוב אלון מורה, בצעו ערבים עשרות פיגועי ירי, דקירה, דריסה ועוד. בכמה מקרים נורה המחבל ומת? האם וידוא ההריגה התבצע במהירות או רק לאחר צעקות ולחץ מעוברי אורח? אלו מרכזים רפואיים ארחו את המחבלים וטפלו בהם? הנה הנתונים:

מתוך 50 פיגועים נהרגו רק 13 מחבלים על ידי שוטרים, אזרחים וחיילים. בפיגוע דקירה שאירע בתאריך כ' תשרי במוצאי שבת בו נדקר נער יהודי כבן 15 על ידי ערבי, נורה המחבל למוות רק לאחר צעקות של עוברי אורח לעבר שוטרים "תירה תירה".

ב-15 מקרים נוספים נפצעו המחבלים, מבצעי הפיגוע, בדרגות פציעה שונות. בחמישה מקרים מתוכם, נפצעו המחבלים על ידי אזרחים בנשקם האישי או שהוכו בידי עוברי אורח עד להגעת המשטרה.

בפיגוע דקירה שאירע ביום שישי, כ"ו תשרי, בעפולה על ידי ערבייה, נורתה המחבלת בידי שוטר לאחר היסוס רב של שוטרי מג"ב שעמדו בסמוך אך לא העזו לירות, ונפצעה באורח בינוני. לאחר מכן, פונתה למרכז הרפואי פוריה בטבריה לקבלת טיפול רפואי.

בפיגוע חדירה ליישוב נגוהות בהר חברון בשבת, כ"ז תשרי, נורה מחבל חמוש בסכין ובנשק על ידי חיילים רק לאחר "נוהל מעצר חשוד" ארוך שכלל ירי באוויר. המחבל נפצע באורח בינוני.

בפיגוע תופת שהתרחש סמוך למעלה אדומים ביום ראשון, כ"ח תשרי, שם פוצצה ערבייה את רכבה לאחר שנחשדה על ידי שוטר, נפצע שוטר באורח קל והמחבלת בארח קשה. לאחר הפיגוע אמר השוטר משה חן לאתר וואלה:"ראיתי אנשים באים להגיש לי סיוע וביקשתי מהם לא לירות. האישה כבר שכובה ופצועה והסכנה חלפה". המחבלת פונתה לטיפול במרכז הרפואי הדסה עין כרם בירושלים.

בפיגוע דקירה שבצעה ערבייה ביום שני, כ"ט תשרי, בצומת גבעת התחמושת בירושלים נפצעו שוטר ואישה שנפלה מאופניה. המחבלת נורתה ונפצעה באורח בינוני, אך לאחר שנוטרלה צעקו השוטרים שלא לירות לעברה ולהפסיק לכוון לעברה נשקים. מחבל נוסף נעצר בסמוך. המחבלת פונתה למרכז הרפואי הדסה הר הצופים בעיר.

על פיגועי ירי שבצעו ערבים בלוד שם נפצע ילד יהודי, בכוכב יעקב שם נפצעה נערה יהודייה ובנוף ציון, נמסר מצה"ל ומהמשטרה כי מדובר בירי "תועה". בקריית ארבע דווח על ירי באזור תעשייה על ידי אזרחים ובצה"ל אמרו כי הם לא מכירים את המקרה. בפיגועי ירי בשכם, בקלנדיה, בקבר רחל ובמחסום כיסופים לא הייתה תגובה של צה"ל לירי.

המרכזים הרפואיים אליהם פונו מחבלים בעשרות הפיגועים האחרונים ועל ידם טופלו: הדסה עין כרם בירושלים, הדסה הר הצופים בירושלים, שערי צדק בירושלים, בלינסון בפתח תקווה ופוריה בטבריה.

תגובות (2) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


2 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 18 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד