בע"ה י"א ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

עיר תחת טרור: חיילים יפעלו בירושלים

הקבינט לא אשר סגר על שכונות מזרח ירושלים, ובין יתר החלטות שהתקבלו, תוגבר אבטחה בתחבורה ציבורית, הקלות בקבלת נשק ועוד.

  • יהודה פרל, הקול היהודי
  • א' חשון תשע"ו - 11:37 14/10/2015
גודל: א א א
חיילי צהל. ארכיון (דובר צהל) צילום: דובר צה"ל
חיילי צהל. ארכיון (דובר צהל) צילום: דובר צה"ל

בדיון שנערך אתמול בקבינט המדיני-בטחוני, הוחלט על שורה של צעדים, שאמורים לכאורה להקטין את רמת הפיגועים והיקפם בניסיון לשמור על הסדר הציבורי, וחלקם נכנסו לתוקף כבר הבוקר (רביעי).

קודם לכן הצהירו ראשי מערכת הבטחון, וכן נציגי המשטרה, כי אין ביכולתם להתמודד מודיעינית עם מה שכינו "מפגע בודד" והוסיפו כי אין הם יכולים להבטיח בטחון מפיגועים מעין אלו.

בקבינט לא אישרו להטיל סגר על כפרים או שכונות ערביות בירושלים, אך עם זאת הסמיכו את המשטרה לבצע סגר על מוקדי חיכוך, בהתאם לשיקולים בטחוניים. עיקר ההחלטות התייחסו לתגבור כוחות הבטחון. עם זאת, הוחלט כי גופותיהם של מחבלים לא יוחזרו למשפחותיהם ואף נבחנת האפשרות כי אלו יקברו בבתי עלמין של צה"ל בקצוות המדינה. "משפחתו של המחבל הופכת את לוויתו למפגן של תמיכה בטרור והסתה לרצח ואסור לאפשר זאת", אמר השר לבטחון פנים גלעד ארדן. "עלינו לעשות הכל כדי שמחבל לא יוכל לזכות לכבוד ולטקסים אחרי שביצע פיגוע".

תוצב אבטחה בתחבורה ציבורית בירושלים. שוטר בזירת הפיגוע, אתמול (דוברות המשטרה)

כמו כן, תאסר בנייה מחודשת במקום בו נהרס ביתו של מחבל, יוחרם רכושם של מחבלים שביצעו פיגועים וכן תישלל מהם 'תושבות קבע'. ראש הממשלה הנחה להכין עובדת מטה להשלמת גדר הבטחון, לרבות באזור דרום הר חברון.

| חיילים יוצבו בירושלים, אבטחה תוגבר בתחבורה ציבורית

כ-300 חיילי צה"ל נכנסו הבוקר לפעילות בטחון שוטף תחת פיקוד המשטרה במוקדים שונים ברחבי הארץ, ובהמשך הבוקר צפויה המשטרה לפרוש עמדות בידוק ביציאות מהכפרים הערביים במזרח ירושלים, אותם צפויים לאייש כוח משטרתי וצבאי. עם זאת, הוחלט כי החיילים שיישלחו לסייע למשטרה יהיו מיחידות לא קרביות, כגון שוטרים צבאיים, חיילי פיקוד העורף ועוד. כמו כן, צה"ל תגבר את אוגדת יו"ש בשני גדודים נוספים, שלוש פלוגות תגבור נפרסו במרחב התפר ושני גדודים נוספים נפרסו סמוך לגדר עם רצועת עזה. במקביל, צה"ל העביר הודעה למספר ישובים ביו"ש ובמועצה האזורית מנשה בצפון, כי אין להכניס פועלים ערבים לתחומי הישוב. כמו כן, קבלן שיעבור על ההחלטה צפוי להענש.

מחסומים ובידוק בנקודות חיכוך. הכניסה למודיעין, הבוקר (אהוד אמיתון, TPS)

כמו כן, אושרה בקבינט המלצתו של שר התחבורה והמודיעין ישראל כ"ץ על הקמת מערך הבטחה לתחבורה הציבורית בבירה. עד לגיוס והכשרה של המאבטחים, חיילי צה"ל יאבטחו את התחבורה הציבורית בירושלים. לצורך תכניתו של שר התחבורה, יוקצו 80 מיליון ₪ לצורך גיוסם של 300 מאבטחים נוספים לתחבורה הציבורית.

בשעות הבוקר אישר השר ארדן מספר הקלות בקבלת רישיון לנשק. על פי ההחלטה החדשה, יוכלו אזרחים בוגרים קורסים שונים, בוגרי קורס אבטחת מוסדות שהועסקו לפחות שנתיים באבטחה, בוקרי קורס שב"כ ורש"ת. כמו כן, כל קצין מדרגת סגן או נגד מדרגת רס"ר, בשירות צה"ל או דרגה מקבילה משאר ארגוני כוחות הבטחון, יוכלו לשאת נשק וכן מספר הקלות נוספות.

בשעות הצהרים צפוי הקבינט להתכנס בפעם נוספת לדון בנושאים שונים.

תגובות (1) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 13 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד