בע"ה י"ט אדר ב תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

מתיישבים רדפו אחרי מחבלים ונעצרו

זאת לאחר שמוסק ערבי תקף תושבת יצהר. "התושבים הגיבו מהר ודווקא צה"ל שמאשר מסיקים רבים לא היה רלוונטי באירוע" אמרה התושבת

  • אברהם שפירא
  • א' חשון תשע"ו - 13:51 14/10/2015
גודל: א א א
רכבה של תושבת יצהר שהותקף (ארגון חוננו)
רכבה של תושבת יצהר שהותקף (ארגון חוננו)

בחסות מסיק זיתים: סמוך לשעה 10:00 בבוקר (רביעי) יידה ערבי אבן לעבר רכבה של תושבת הישוב יצהר בעלייה ליישוב, זאת בשעה שבאזור התקיים מסיק ערבי, באישור צה"ל, בו גם נכחו אנשי שמאל.

עירית אלברט, תושבת היישוב שהותקפה אמרה בשיחה עםהקול היהודי: "נסעתי לעבודה יחד עם טרמפיסט, ובאחד העיקולים נזרקה עלינו אבן מלמטה. בהמשך התברר לי שהיו מוסקים ערבים. מיד עצרתי את הרכב שלפתי את האקדח ויצאתי לחפש את משליך האבן אבל הוא ברח" מספרת אלברט.

בשלב זה התקשרה אלברט לבעלה ויחד עם רבש"ץ היישוב הגיעו השניים למקום במהירות. למקום הוקפצו תושבי היישוב שנקראו להגיע למקום בכדי לרדוף אחרי המחבלים. על פי דיווחים, תושבים הציתו מטעים של ערבים וכן את המטע ממנו הגיעו המוסקים. המחבלים נמלטו מהמקום. כמו כן, המתיישבים הבריחו את המוסקים מהמקום. שלושה אנשי שמאל אירופאיים שהיו גם הם במסיק הותקפו, מכשיר סלולארי וכן מצלמה שהייתה ברשותם הושחתו ואחד מהם נפצע בראשו מאבן ונזקק לטיפול. מדיווח נוסף עולה, כי רכב ששימש את המוסקים הערבים הושחת, שמשותיו נופצו וצמיגיו נוקבו.

התושבים שנעצרו (ארגון חוננו)

תושבים שהוזעקו למקום יחד עם רבש"ץ הישוב ביצעו מרדף אחרי מיידי האבנים, ורכב ובו מספר תושבים יצא לאגף את המחבלים שנמלטו לכיוון צומת חווארה. שוטרים ובלשי משטרה שהוקפצו למקום, עצרו דווקא את המתיישבים. סמוך לצומת עצרו את רכבם שוטרים ובלשי משטרה, ככל הנראה ללא שביצעו עבירה כלשהיא. עו"ד מארגון חוננו מסייע לעצורים ומברר את סיבת מעצרם. במקביל, עצר כוח צה"ל את אחד ממיידה האבנים.

"בעיני זה חציית קו אדום" אומרת אלברט. "בחסות המסיק, שהרבה פעמים מתבצע סביבות ליישוב באישור צה"ל, הותקפו יהודים. התושבים ירדו ודווקא צה"ל שהרבה פעמים מאבטח אותם ומאשר להם להסתובב באזור היישוב לא היה רלוונטי באירוע כי התושבים ורבש"ץ היישוב הם אלו שהגיבו מהר. המשטרה לעומת הצבא כן פעלה מהר" אומרת אלברט בציניות, "ועצרה ארבעה יהודים שהגיעו לרדוף אחרי הפורעים. אם אלי המשטרה תתקשר לברר פרטים, אומר להם כי 'אין לי אימון במי שירה בטייזר בבעלי בבית שלי'".

דובר יצהר הגיב לאירוע ואמר כי "ארבעה תושבי יצהר נעצרו בזמן שניסו לאגף ולתפוס מחבל שידה אבנים על אחת מתושבות הישוב.המחבל התקרב לישוב בחסותמסיק של ערבים המתקיים בקרבת הישוב באישור כוחות הביטחון.מקומם לראות כמה מהר מערכת הביטחון הספיקה "להחזיר לשגרה" את אויבינו ולאפשר מסיק סמוך ליישובים", אמר טובי והוסיף כי האירוע מתרחש "תוך פחות משבועיים מאז הרצח בשומרון, ותוך כדי המשך פגיעה ביהודים ברחבי הארץ וכבישי יו"ש".

בארגון חוננו מוחים על המעצר: "המשטרה ככל הנראה לא הבינה את תמונת המצב ובחרה לעצור יהודים שרדפו אחרי מחבל, במקום לסייע להם במרדף. אנו מצפים כי העצורים ישוחררו בהקדם".

מדובר צה"ל נמסר בתגובה לכתבה, כי "מדובר בחלקה שאינה מחייבת תיאום, הגעת המוסקים לא הייתה מוכרת לצה"ל מבעוד מועד ולכן לא הוצב כוח במרחב. מיד עם תחילת החיכוך הגיע כוח צה"ל לנקודה ופעל לסיומו המהיר".
תגובות (5) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


2 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 18 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד