בע"ה י"ח אדר ב תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

זירת פיגוע: במי מד"א יטפלו ראשונים?

בראיון לרדיו אמר מנכ"ל מד"א כי במידה והמחבל פצוע קשה יותר - יטופל ראשון על ידי החובשים ורק לאחר מכן, הפצועים היהודים

  • אברהם שפירא
  • א' חשון תשע"ו - 15:26 14/10/2015
גודל: א א א
חושבים של מדא בזירת פיגוע (מדא)
חושבים של מדא בזירת פיגוע (מדא)

פיגוע רודף פיגוע וכונני מגן דוד אדום מגיעים במהירות לזירה ומטפלים במהירות בפצועים. באופן טבעי ועל פי ההנחיות, ניגשים החובשים והפראמדיקים של מד"א לפצועים הקשים ביותר ומנסים להציל את חייהם.

היום (רביעי) התראיין מנכ"ל מגן דוד אדום, אלי בין, לרדיו קול ברמה על התנהלותם של אנשי מד"א בתקופה האחרונה. אחת השאלות שנשאל בין, היא מה עושים החובשים כשהם מגיעים לזירת פיגוע והמחבל פצוע באורח קשה יותר מהפצועים היהודים אותם דקר? מנכ"ל מד"א השיב כי "אין לי הנחיות כאלה למי לגשת ראשון, ברגע שרואים פצוע מטפלים בו".

"אנחנו לא בודקים מי הם הפצועים. לצערנו הרב המחבלים עושים דברים נוראיים לאנשים חפים מפשע, יחד עם זאת אין לי את הפריבילגיה לבוא ולברור את הפצועים – התורה של מגן דוד אדום אומרת לטפל בפצוע הקשה ביותר שנשקפת סכנה לחייו" אמר בין לתדהמת המאזינים.

יו"רזק"א יהודה משי זהבשהתראיין אף הוא ל'קול ברמה' התייחס להחלטת הארגון לעטוף את גופות המחבלים בשקיות שחורות, ולא כפי שהיה עד כה- שגם את הנרצחים בפיגועים וגם את גופות המחבלים היו עוטפים בשקיות לבנות של זק"א.

"קיבלנו לא מעט תגובות למה אנחנו שמים שקיות של מחבלים עם הלוגו של זק"א, ויש בזה משהו. צריך להפריד בין מחבלים ליהודים,ולכן קיבלנו החלטה לשים מחבלים בשקית שחורה כדי להבדיל", אמר משי זהב.

תגובות (2) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


3 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 19 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד