בע"ה ל' ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

"המפקדים מגבילים אותנו וזה מסוכן"

למרות ההתפרעויות הקשות של ערבים על הגדר בעזה, בצה"ל מונעים מהחיילים לירות במתפרעים. חיילים: "זה מסכן את הכוחות"

  • אברהם שפירא
  • א' חשון תשע"ו - 21:39 14/10/2015
גודל: א א א
גדר רצועת עזה (דובר צהל)
גדר רצועת עזה (דובר צהל)

לאחר ההתפרעויות של מאות ערביי עזה בגדר הרצועה ביום שישי האחרון, אז הגיבו חיילים בירי כלפי כל מתפרע שניסה לחדור את הגדר והרגו שבעה, "חדדו" בצה"ל את "הנהלים".

אתמול (שלישי) בצהריים נכנסה הנחיה כי אין להשתמש בירי חי לעבר המתפרעים אלא באמצעים לפיזור הפגנות. הערבים מצדם זיהו את הרפיון של החיילים והחלו לחדור את הגדר, התקרבו לג'יפים של צה"ל שעמדו בסמוך ויידו לעברם אבנים מטווח אפס. לחיילים לא נותר אלא להשתמש בירי רימוני גז והלם שלא השפיעו הרבה על הפורעים.

בהמשך ערבים אף בוצע ירי לעבר רכבו של מפקד בכיר באזור. בשלב זה הואילו בצה"ל להורות על שימוש בירי חי וחיילים ירו ופצעו שלושה מתפרעים מרכזיים.

"ביקשו מאתנו להרגיע, לא למהר לירות, להכיל את האירוע" אמרו חיילים לוואלה. "המפקדים מגבילים אותנו בירי. לא רוצים הרוגים 'פלסטינים' על הגדר. הבעיה היא שהגדר פרוצה: ייקח זמן לתקן אותה ו'הפלסטינים' ינסו לנצל את זה. אי אפשר לבקש לטפל בזה בעדינות. זה מסכן את הכוחות", הוסיפו החיילים.

מדובר צה"ל נמסר:"כוחות צה"ל נותנים מעטפת ביטחון והגנה לכלל תרחישי הייחוס, ובהתאם למדיניות התגובה הנדרשת. לאירועי הפרות הסדר על גדר הרצועה הוגדר מענה מבצעי התואם את משימת ההגנה ואת התגובה".

תגובות (0) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


1 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 24 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד