בע"ה י"ח ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

חטף אבנים והגיב: "לחזור לפעולות התגמול"

תושב עלי שחטף אמש אבנים רדף אחר הפורעים וחסם את הכביש לערבים כמעט שעה. "חד משמעית, אני ממליץ לכולם להחזיר מכה חזקה"

  • אברהם שפירא
  • א' חשון תשע"ו - 16:35 14/10/2015
גודל: א א א
תושב עלי בחסימה לערבים (פייסבוק)
תושב עלי בחסימה לערבים (פייסבוק)

אמש (שלישי) השליכו ערבים מהכפר סינג'יל בבנימין אבנים לעבר רכבו של פנחסי בראון, תושב עלי, שחזר מיום עבודה. בראון לא היסס, עצר את רכבו ורדף אחרי הפורעים ולאחר מכן חסם את צומת הכפר לערבים.

"הגעתי מירושלים בסביבות השעה 22:00. איך שהגעתי לצומת סינג'יל קלטתי רעול פנים רץ בראבק לכביש", מספר בראון בשיחה עם הקול היהודי. "האטתי וחטפתי אבן בחלון ימין. האבן ברוך השם נבלמה בווילון שיש לי ומי שישבה שם לא נפגעה".

"עשיתי פרסה. מי שזרק את האבן נכנס לרכב וברח לכפר ולא הצלחתי להשיג אותו. הבנתי שאין טעם להיכנס לכפר לבד אבל חזרתי לצומת וחסמתי אותה עם הרכב. התקשרתי למוקד וכשהחיילים הגיעו הודעתי להם שבחצי השעה הקרובה הכביש חסום לערבים. הגיעו מכוניות של ערבים מתוך הכפר ושלחתי אותם אחורה. מכוניות שבאו לכפר נסעו מסביב" סיפר.

רכב שנפגע מאבנים (מוא"ז שומרון)

|"הסברתי לחיילים: הידיים שלכם כבולות, שלי לא"

"אחר כך הגיעה שוטרת ובקשה ממני לזוז. היא אמרה שהיא לא רוצה לעצור אותי אבל אני לא יכול ככה לחסום את הכביש. עניתי לה שאם היא תעצור אותי אעשה הפגנה חוקית עם דגל בצד הכביש במשך שלוש וחצי שעות ושתבחר אם לתת לי לחסום את הכביש חצי שעה או הפגנה שלוש וחצי שעות. היא לא אשרה לי לחסום אבל גם לא עצרה אותי והמשכתי. בשלב מסוים הערבים התחילו לצאת מהכפר והחיילים נכנסו והתעמתו איתם. גם החיילים בקשו ממני לזוז מהצומת אבל ברגע שאמרתי להם שהידיים שלהם כבולות ושלי לא ולכן שיתנו לי לעשות את העבודה הם יותר מהבינו את זה וממש זרמו איתי לגמרי ולא דברו איתי מילה אחרי זה", מספר בראון.

תושב עלי בחסימת הצומת לערבים (פייסבוק)

"חד משמעית אני ממליץ לכולם לפעול ככה ולהגיב. אם הייתי ממשיך לנסוע הם היו פוגעים ברכב מאחוריי ושם היו הרוגים. חוץ מהעניין הביטחוני – מה זה הדבר הזה שערבי זורק עלינו אבן בארץ הזאת? באיזה מקום הוא חושב שהוא חי? פשוט לא נכון להמשיך בכביש. כל מי שיכול לעצור וכל מי שיכול להחזיר מכה כמו שצריך אני חושב שאין פה שאלה בכלל. להמשיך לנסוע שזורקים אבנים זה 'לא תעמוד על דם רעך', הרי הוא ימשיך לזרוק, הוא לא יעצור ואם תעיף אותו הוא יברח או יתעמת איתך", אומר בראון.

| "לחזור לפעולות התגמול"

"מי שלא מסוגל להתעמת פיזית שיסע חצי קילומטר ויעצור שם רכבים או שיחכה עד שהצבא יגיע ויחזור ויעשה הפגנה. גם בשביל שהצבא יבין שכל זריקת אבנים זה אירוע מתגלגל בצומת וגם שערבים יבינו שאם שכן שלהם זורק אבנים אז הם לא יוכלו להיכנס לבית שלהם שעה-שעתיים", אומר בראון ומוסיף - "בעצם לחזור לפעולות התגמול. כמו שאריאל שרון עשה, כמו שמאיר הר ציון ויחידת 101 שהוקמה בשביל המטרה הזאת פעלה".

רכב שנפגע מאבנים (דוברות הר חברון)

בראון מספר כי זו "פעם שלישית שזורקים עלי בשנה האחרונה. אני חי ביו"ש 25 שנים. זרקו עלי חמש פעמים אבנים מתוכם שלוש פעמים השנה. זה מצב לא תקין. אני מקווה שאנשים באמת יקומו ויעשו כי אם אנחנו לא נעשה את זה, מי יעשה? צריך שהממשלה תעשה אבל היא לא מתפקדת".

לאחר שחטף את האבן וחסם את הכביש פרסם בראון פוסט בפייסבוק בו הוא הסביר מה הוא עשה ולמה. הפוסט זכה לשיתופים רבים והופץ ברשת. "אני מאוד שמח על זה ומקווה שבאמת זה ידליק לאנשים את הניצוץ, את הגאווה היהודית".

תגובות (4) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 15 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד