בע"ה ט' אייר תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

נאומו המסית של אבו מאזן

אבן מאזן נשא נאום הקורא לערבים להצטרך "אומץ של גיבורים" ובארצות הברית מתחו ביקורת על פעילות ישראל כנגד המחבלים. נתניהו הורה לשרים שלא להגיב על דביר ארה"ב ומתח ביקורת כלפי אבו מאזן

  • יהודה פרל, הקול היהודי
  • ב' חשון תשע"ו - 10:42 15/10/2015
גודל: א א א
נתניהו ואבו מאזן (לעמ)
נתניהו ואבו מאזן (לעמ)

בנאום שארך חמש דקות בלבד, קרא אתמול (רביעי) יו"ר הרשות "הפלסטינית" אבו מאזן, לציבור הערבי להצטרף "להגנה על מתחם אל אקצא". "אנו דוחים את הניסיונות הישראליים לשנות את הסטטוס קוו בירושלים", אמר. "נגן על עמנו, ונמשיך במאבקנו החוקי. אנחנו רודפי שלום, אנו לא תוקפים אף אחד", אמר ומיד לאחר מכן דיבר על "האומץ של הגיבורים הפלסטינים" וקרא "להתאחד ולא לאפשר את השמדת החלום הלאומי שלנו".

בפנייה לתושבי מזרח ירושלים, הבהיר אבו מאזן כי יתמוך בהם "פוליטית וחוקית", והוסיף כי הרשות הפלסטינית לא תהיה כבולה להסכמים שנחתמו עם ישראל אך לא מיושמים מצדה. אבו מאזן ציין בנאמו מספר ערבים שנהרגו לאחרונה, כמו המשפחה הערבייה שביתם הוצת בכפר דומא, ונער ערבי משועפט שנהרג בידי אזרחים יהודים לפני כשנתיים. כמו כן, הציג את תמונותו של המחבל אחמד מנאסרה בן ה-13 שנורה למוות בידי שוטרים בפסגת זאב לאחר שדקר ילד יהודי בן גילו.

אבו מאזן ציין כי הרשות העבירה לבית הדין הפלילי הבינלאומי בהאג כתב תביעה נגד ישראל המאשימה אותה, בין היתר, בבנייה ביהודה ושומרון ופעולות צבאיות ברצועת עזה במהלך 'צוק איתן'. כמו כן, אבו מאזן הודיעה כי יועברו תביעות נוספות בנושא "ההוצאות להורג בשטח", ורמז לחיסול מחבלים בפיגועים האחרונים.

| ארצות הברית: "ישראל מפגינה שימוש מופרז בכוח"

דובר מחלקת המדינה האמריקנית ג'ון קירבי, מסר אתמול (רביעי) כי ישנם ראיות אמינות, לטעמו, המוכיחות "שימוש מופרז בכוח על ידי ישראל נגד פלסטינים", בכוונתו לפגיעת צה"ל במחבלים בפיגועים ובהתפרעויות בשבועות האחרונים. כמו כן, לאחר שנתניהו גינה את האירוע בו דקר יהודי תושב דימונה מספר ערבים בעיר, ובכלי התקשורת בישראל וכן שרים בממשלה כינו זאת פיגוע טרור, אמר קריבי כי בארצות הברית מחשיבים את האירוע הזה כי פיגוע טרור. באירוע נדקרו ארבעה ערבים, כפעולת תגמול לאחר הפיגועים הרבים.

מזכ"ל האו"ם באן קי מון עם נתניהו (לע"מ)

גם מזכ"ל האו"ם באן קי מון קרא לישראל לבצע "בחינה מקיפה" לגבי השימוש בכוח במהלך פיגועים והתפרעויות. לדבריו, "תגובת ישראל רק מחריפה את המצב ומובילה למעגל אכזרי של שפיכות דמים מיותרת".

| נתניהו לשרים: "לא להגיב לדברי ארה"ב. אבו מאזן מסית"

"דבריו של אבו מאזן הם דברי הסתה ושקר", נמסר מלשכתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו. "הנער עליו הוא מדבר - חי ומאושפז בהדסה, לאחר שדקר ילד ישראלי שרכב על אופניו. בעוד ישראל שומרת על הסטטוס קוו, אבו מאזן בדברי ההסתה שלו עושה שימוש ציני בדת וכך גורם למעשי טרור". עם זאת, נתניהו הורה לשרים וחברי כנסת לא להתבטאות כלפי הביקורת שהושמעה מארצות הברית.

זירת פיגוע דקירה, השבוע (יהודה פרל)

השר לבטחון פנים גלעד ארדן התייחס לביקורת שהושמעה מארצות הברית וכינה את הדברים "מופרכים ומעוותים". "מהנשיא אובמה ומשר החוץ קרי להתנער מהם ולהבהיר את עמדתה של ארצות הברית. כל אדם שפוי יודע היטב כיצד הייתה נוהגת המשטרה בארצות הברית אם היו מגיעים מחבלים חמושים בגרזנים וסכינים לרצוח אזרחים בניו יורק או וושינגטון וזה לפני שהזכרתי את ההפצצה האמריקנית על בית החולים באפגניסטן במסגרת מאבק מוצדק בטרור בו קורות טעויות. יש גבול לצביעות", אמר ארדן.

שרת התרבות מירי רגב הגיבה גם היא לדבריו של אבו מאזן ואמרה, כי "אבו מאזן הוכיח הערב שהוא ראש הנחש, שהוא רבם ומורם של המרצחים. בדברי ההסתה שנשא מקן הטרור שבמוקטעה הוא חשף שדם הנרצחים על ידיו ועל פיו. אם אבו מאזן יגרור אותנו לאינתיפאדה, מדינת ישראל תהפוך את החיים במזרח ירושלים לגהינום". שרים וחברי כנסת נוספים הגיבו לדבריו של אבו מאזן.

תגובות (1) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


2 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 9 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד