בע"ה כ"ח ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

תושבי חברון מנעו טיפול במחבל

"יש לסגור את הרחוב והסמטאות העלולות לשמש שוב לניסיונות רצח", מסרו לאחר אחד הפיגועים הבוקר בחברון. הערב (מוצ"ש) חסמו התושבים את האמבולנס שפינה את המחבל, ובדרכו לטיפול הוא מת מפצעיו

  • ד' חשון תשע"ו - 20:42 17/10/2015
גודל: א א א
האמבונלס שנחסם, הערב
האמבונלס שנחסם, הערב

תושבי הישוב היהודי בחברון חסמו הערב (מוצ"ש) את האמבולנס הצבאי בו פונה המחבל שדקר זמן קצר קודם לכן חייל צה"ל בעמדת חסם השוטר בחברון. התושבים אף ניקבו את אחד מצמיגו של הרכב. בהמשך, המחבל מת מפצעיו בדרכו לטיפול בבירה.

החייל, כבן 20, נדקר פעמיים בפלג גופו העליון ונפצע באורח קל. צוותי מד"א פינוי אותו לטיפול במרכז הרפואי הדסה עין כרם בירושלים.

המחבל, ערבי כבן 22 מחברון, נורה בידי שני חיילים נוספים שהיו במקום נופצע באורח קשה עד אנוש. חובשים צבאיים העניקו לו טיפול רפואי ראשוני ואף פתחו במאמצי החייאה. תושבי חברון, כאמור, חסמו את האמבולנס שפינה את המחבל, אך כוחות צה"ל הצליחו לפנות את הדרך ולפנות גם אותו לטיפול בהדסה עין כרם. בדרכם לירושלים, מת המחבל מפצעיו.

תושבים מחברון מסרו, כי "מדובר בתגובה טבעית של ילדים ונוער במיוחד לאחר דברי מנכל מדא שהצהיר כי מחבלים פצועים קשה יקבלו טיפול עדיף. רק עם שמזלזל בחיי ילדיו מתנהג בצורה רופסת מול אוייב רצחני".

קודם לכן השבת נדקרה שוטרת מג"ב ונפצעה באורח בינוני עד קשה סמוך לבסיס 'אשמורת יצחק' בקרית ארבע. המחבלת, ערביה מחברון, ניגשה אל השוטרת וביקשה סייוע כיצד להגיע למקום מסוים. השוטרת הגיבה שאינה יודעת וברגע זה שלפה המחבלת סכין ודקרה אותה.

בשעות הבוקר ניסה ערבי לדקור את תושב חברון סמוך לבית הדסה, אך זה ירה לעברו והרג אותו.

"כפי שהתרענו שוב ושוב, היום התממשה הסכנה שעליה הזהרנו ונגדה הפגנו", מסרו מהישוב היהודי בחברון. "כלקח מהאירוע היום שהסתיים בנס אנו דורשים סגירה מיידית של מוקדי ההסתה ומניעת כניסת גורמים עוינים לקרבת היישוב. יש לסגור את הרחוב והסמטאות העלולות לשמש שוב לניסיונות רצח ולאפשר כניסה לאזור רק לתושבים שוחרי שלום".

תגובות (3) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


4 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 19 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד