בע"ה כ"ח ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

מאות בכלא הדרים: "לשחרר הגיבורים"

כ-200 איש השתתפו אמש (מוצ"ש) במלווה מלכה מול כלא הדרים לתמיכה בתושבי השומרון שנעצרו במהלך מרדף אחר מחבל. "אם זה היה ברעננה הם היו גיבורי היום"

  • יח"צ
  • ה' חשון תשע"ו - 11:04 18/10/2015
גודל: א א א
קרובי משפחתו של אחד העצורים באירוע התמיכה (פורום ערבות יהודית)
קרובי משפחתו של אחד העצורים באירוע התמיכה (פורום ערבות יהודית)

כמאתיים איש השתתפו אמש (מוצ"ש) באירוע 'מלווה מלכה' מול כלא הדרים בו מוחזקים שלושה תושבי השומרון שרדפו אחרי מחבל שיידה אבן על תושבת יצהר ונעצרו בשבוע שעבר.

באירוע, שאורגן בידי 'פורום ערבות יהודית', השתתפו בני משפחות העצורים וכן תומכים מרחבי הארץ, והזמר ירמיהו הרקיד את המשתתפים בשירי חיזוק ושמחה.

הרב מנחם לזר, אביו של אבי, תושב יצהר ואב לשישה ילדים שנעצר, אמר כי לעצורים מגיע צל"ש ולא מעצר. "אני מבקש לחזק את בני ואת אשתו אשר ילדה אך לפני שבועיים ואת יתר העצורים, ולומר להם כי עם ישראל עומד מאחוריהם וכי מגיע להם צל"ש ולא מעצר".

יסכה טסלר, אשתו של אריה, תושב אלון מורה ואב לשלושה ילדים אמרה כי היא גאה בבעלה על המסירות שלו להחלץ לעזרה בעת צרה, ובטוחה שאם המקרה היה ברעננה או בפתח תקווה הוא היה "גיבור היום", אך בשל היחס של משטרת מחוז ש"י לתושבי השומרון, הם נשארו במעצר.

טסלר הצרה על כך שבשעה שעם ישראל כולו נמצא במלחמה קיומית מול האויב, מתעקשת המשטרה לטפל ביד קשה באלו שנרתמו להצלת חיי יהודים, ומן הדין שהמשטרה תתנצל ותשחרר את העצורים ותתפנה לעסוק במשימות רבות מול האויבים ברחבי הארץ.

השלושה נעצרו יחד עם קטין נוסף שכבר שוחרר, בעת שאיגפו מחבל שיידה אבן על רכב של תושבת יצהר בעלייה לישוב. המשטרה מנסה לייחס להם אירוע שהתרחש לאחר מעצרם בו נפצעו אנרכיסט בריטי וערבי במטע הזיתים ממנו יצא על פי החשד המחבל, אולם בית המשפט קיבל באופן חלקי את טענת עו"ד אהרון רוזה המייצג את העצורים מטעם ארגון חוננו, וקבע כי אין ראיות הקושרות אותם לאירוע.

עם זאת קבע השופט נחום שטרנליכט כי ישנו חשד סביר לכך שהעצורים הכשילו שוטר והתנגדו למעצר ולפיכך האריך את מעצרם עד ליום ב'.

מארגון חוננו נמסר כי "מצער מאוד שבזמן שכל הארץ חזית וכל אחד חייל, המשטרה נטפלת לתושבים שפועלים כנגד מחבל, ומציגה אותם כאחרוני העבריינים. אנו מקווים כי המערכת תתעשת ושהעצורים ישוחררו במהרה, וממליצים למחוז ש"י להפנות את משאבי היחידה לפשיעה לאומנית יהודית, לטיפול בטרור הערבי המשתולל".

הכתבה באדיבות יח"צ

תגובות (0) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


1 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 19 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד