בע"ה י"ב ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

"בשכונה שלנו מרגישים כמו במטווח"

תושבי גבעת גל בקרית ארבע מתלוננים התקפות חוזרות ונשנות של טרור ערבי, ללא מענה ביטחוני מתאים. "המשטרה מגיעה רק אם יש חשש שיהודים יעשו משהו"

  • אברהם שפירא
  • ח' חשון תשע"ו - 17:16 21/10/2015
גודל: א א א
חיילים בחברון (ויקיפדיה)
חיילים בחברון (ויקיפדיה)

בתקופה האחרונה מותקפים תושבי שכונת גל הסמוכה לקריית ארבע, המונה כ-15 משפחות, על ידי עשרות ערבים בהתקפות מתוכננות כל ערב. הצבא מגיע למקום אך לדברי התושבים ידי החיילים כבולות והם לא עושים דבר. המשטרה מגיעה למקום רק כשיש חשש שיהודים יגיבו לפורעים ומנסה לעצור תושבים.

"יחד עם ההסלמה הכוללת ביו"ש ובמדינה בכלל, יש הסלמה באזור חברון של התפרעויות מצד הערבים" מספר יוסף דרשן, תושב שכונת גל בשיחה עם הקול היהודי. "כבר לפני חודש שמנו לב שבשכונה שלידנו, שתמיד הייתה נחשבת כשקטה, יש קולות של נשקים, יריות. מהרגע שבצה"ל שמעו שהייתה איזו חתונה ערבית, הם סמוכה קיבלו את הירויות כדבר תקין ולא טפלו. לפני שבועיים היה ריב חמולות סמוך מאוד אלינו. שמענו גם יריות מאוד קרובות והצבא קיבל את זה שוב כמשהו תקין. מאותה נקודה הרחנו שמשהו עומד לקרות ושמרנו על ערנות גבוהה מאוד".

"באמת זה לא איחר להגיע. התקהלות ענקית של ערבים מתוזמנת ומוכנה היטב. עשרות ערבים שהגיעו לקו הבתים האחרונים של השכונה הערבית ויידו אבנים על הבתים שלנו. ככה זה התחיל בפעם הראשונה. הצבא הגיע אחרי הרבה זמן ובקושי נכנס לשכונה הערבית. כשפנינו לדרגות הקצונה נאמר לנו שההתנהלות היא הוראה מגבוה, כנראה בדרגת המח"ט. בשבוע האחרון כמעט כל יום יש התקפה מתוזמנת של ערבים ובמהלך היום אנחנו רואים את הערבים מעלים דליים של אבנים לגגות" מספר דרשן.

| "מנסים להגיב במציאות המורכבת"

"תופעה נוספת היא ירי גולות. אישה מבוגרת חטפה גולות בליל שבת האחרונה בכניסה לבית של אחד התושבים. לפני כשבוע נפצע יהודי מגולות בקריית ארבע. בינתיים הצבא מנסה להפיל עלינו את האשמה כאילו שאנחנו התחלנו. המשטרה לא מגיעה לשטח אלא אם כן היא שומעת שיהודים עושים משהו והצבא רק מחכה שאנחנו נגיב בשביל לעשות משהו נגדנו. זה המדיניות שלהם, לצערנו, ככה נאמר לנו מהקצינים". למרות הביקורת אומר דרשן, כי "בסופו של דבר אנחנו מקוים שצה"ל יתעשת ורוצים שהוא זה יעשה את העבודה".

"התושבים לא פראיירים ומנסים לא לשתוק במצב הבלתי נסבל הזה. מבחינתנו זה מצב לא אפשרי ולא נעבור עליו לסדר היום. בשבת גם ירו גולות על רכב של המשטרה אבל זה לא עניין אותה כי היא הגיעה כנגד יהודים. בשלב מסוים הציבו חיילים בין הבתים שלנו לשכונה הערבית וגם הם חטפו אבנים, אבל תפקידם הוא לשמור על המצב ה"תקין" מבחינתם והוא שערבים זורקים אבנים".

בגבעת גל נערכים למתן מענה ביטחוני בסיסי במצב הנוכחי, וארגון מחאות במישורים שונים כנגד המצב. "אנחנו לא נסכים למצב כזה. אנחנו נגרום לצבא שהמצב הזה לא ימשך. השכונה כמו מטווח יום אחרי יום, העיניים נשארות על היהודים וכרגע הצבא מנסה להאשים אותנו במצב. יש דקירות בכל הארץ, ואנחנו אשמים. אנחנו לא נשברים. ככל שיצרו אותנו, ככה נתגבר ונתחזק יותר. לא משנה מה הצבא יעשה ומה הערבים יעשו, אנחנו נישאר כאן".

תגובות (1) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 13 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד