בע"ה כ"ח ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

"עבירה על חוק 'לא תעמוד על דם רעך'"

עו"ד בן גביר: מי שלא יורה למוות במחבל עובר על החוק. "אנחנו אומרים לכולם: 'מול בצלם ומול כל החבר'ה האלה יש לכם אותנו'"

  • אורי קירשנבום
  • ו' חשון תשע"ו - 13:15 19/10/2015
גודל: א א א
עו"ד איתמר בן גביר (ראשי)
עו"ד איתמר בן גביר (ראשי)

בשבוע שעבר פנה עו"ד איתמר בן גביר ליועץ המשפטי לממשלה בדרישה לחקור פיגועים בהם המחבל לא נורה למוות בידי כוחות הביטחון שהיו במקום.

על רקע הסרטונים שמגיעים מזירות הפיגועים השונות בהם נראים אנשי כוחות הביטחון נמנעים מלירות לעבר המחבל בצורה שתהרוג אותו, שוחחנו בקול היהודיעם עו"ד בן גביר.

"מבחינת החוק, לדעתי ולטעמי הדברים די ברורים. חוק 'לא תעמוד על דם רעך' מחייב לטעמי איש כוחות הביטחון ש'יש לאל ידו להושיע', כלשון החוק, חד משמעית לנקוט בפעילות בכדי לנטרל מי שמסכן חיי האדם, מי שנשקפת ממנו סכנה ברורה ומידית לחיי אדם", מסביר עו"ד בן גביר את המשמעות המשפטית של הסוגיה.

"אני רואה את ההתנהלות של השמאל. צריך לפרגן להם, הם יודעים לעבוד. הם מפרסמים את הפנייה (של ארגון עדאללה. א.ק.), אז זה רץ בתקשורת ואז יידע כל חייל או כל שוטר או כל מי שמסתובב עם אקדח לחשוב עשרים פעם לפני שהוא משתמש בנשק" אומר עו"ד בן גביר.

עו"ד בן גביר מסביר את התועלת שהוא מייחל שתצא מהפנייה שלו: "הפנייה שלי היא איזשהו ניסיון להציג משוואה מנגד. לומר - נכון, יש מחיר, אבל מחיר הפוך, מחיר למי שלא משתמש בנשק שלו כמו שהחוק מחייב אותו. ראינו את זה שחור על גבי לבן שאנשים נמנעים מלהשתמש בנשק. הפנייה שלי בעצם אומרת שיש מחיר, יש גם סנקציה פלילית כנגד מי שפועל בצורה כזאת".

ארגון עדאלה (צילום מסך)

"אני חושב שאני מציג איזשהו איזון, איזשהו כוח נגד למה שהשמאל מציג. הטרגדיה של הימין זה שאין לנו את התקציב ואת הכוח אדם, אני פשוט עוקב בדקדקנות וגם מנהל הרבה תיקים מול הרבה עו"ד מהשמאל. אתה רואה איזה מערכת עניפה של עשרות מליונים שמוזרמים. לנו אין את זה, אבל יש לנו דבר אחר – יש לנו את המלחמה בשם השם, והשוטרים, החיילים וגם האזרח הפשוט, צריכים לדעת שיש להם את הגיבוי שלנו. הפנייה שלי נועדה לומר לכל אלה – חבר'ה אתם לא לבד. מול בצלם ומול כל החבר'ה האלה יש לכם אותנו", סיים עו"ד בן גביר.

תגובות (1) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


4 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 19 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד