בע"ה י"ט ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

תושבת עלי הוטרדה על ידי מוסקים

"שום שמירה או נוכחות צבאית לא נראתה באזור". הרבש"ץ: "זה הנוהל, אין מה לעשות"

  • אברהם שפירא
  • ט"ו חשון תשע"ו - 09:29 28/10/2015
גודל: א א א
מסיק ערבי (תעאיוש)
מסיק ערבי (תעאיוש)

למרות המצב הביטחוני, מאפשר צה"ל לערבים לקיים את מסיק הזיתים כמידי שנה בשטחי יישובים יהודים ובקרבת כבישים.

רבקה בן יעקב, תושבת עלי שפנתה לקול היהודי,ספרה כי בוקר אחד בשעה שעשתה ריצת בוקר ביישוב, נתקלה בקבוצת מוסקים ערבים שעמדו ללא השגחה ואבטחה בשטח היישוב והטרידו אותה. "קיבלו את פני בשריקות והערות כ-8 גברים ערבים (הייתה גם אשה אחת) שעמדו בין עצי הזית בטווח של כ-50 מטרים פנימה משביל הביטחון הישובי. שום שמירה או נוכחות צבאית לא נראתה באזור", ספרה בן יעקב.

מסיק זיתים ערבי (קואליציית המסיק)

"כאזרחית טובה ומופתעת רצתי למזכירות הישוב לדווח על העניין. תחילה המזכירה ניסתה לפתור אותי באמירות מטושטשות כמו: 'ככה זה בתקופה הזו של השנה', וכשהתעקשתי שנתקשר לרבש"ץ תשובתו הלאקונית הייתה 'זה מתואם עם הצבא'. אז כולם יודעים והכל בסדר, וצבא אמור להיות שם אבל בלתי נראה... לאחר כשעה חזרתי למקום לראות שהעניין טופל וגיליתי לצערי שהם עדיין שם, אף נוספו לחבורה קבוצה נוספת וחמור, וצבא אינו נראה לעין".

בן יעקב מספרת את תגובתו של הרבש"ץ לדבריה בפגישה שערכה איתו: "כל שיכול היה לומר בשורה תחתונה זה שהוא מסכים עקרונית שמאוד בעייתי שערבים יסתובבו בתוך תחומי הישוב ועוד בימים אלה, אך 'זה הנוהל. אלה ההוראות מגבוה ואין מה לעשות'. כמובן שאינו יכול לבקש מהם לזוז אפילו את ה-50 מטר כך שימסקו בצד החיצוני של שביל הביטחון. נדהמתי מעוצמת אוזלת היד והתחושה מדולדלת הכח של רכז ביטחון בישוב שאחראי על ביטחון התושבים ואין בידו לעשות את המינימום הנדרש כדי לאפשר זאת".

"לאחר מכן, בשיחה עם מזכיר הישוב, הוא חזר באוזניי על המנטרה: 'מתואם. מתואם. מתואם'.יש לציין שהמקום בו הם מוסקים קרוב כ-5 דקות הליכה למרכז הישוב הכולל: מתחם גנים, קניונית, משרדי הישוב, קופת חולים, ומשרדים נוספים.הסיפור הזה, בנוסף לעובדה שפועלים ערבים ממשיכים להיכנס יום יום לתוך היישוב ולעבוד בבתים, מבני ציבור וכדומה ממש בתוך מרחב החיים הקהילתי-משפחתי של הישוב, כל זה מוביל למסקנה שמשהו מאוד מעוות קורה פה.אם היו אלה ימים רגילים, ניחא, היה את הזמן לחשוב ולפעול בצינורות רגילים. אך בתקופה כזו שהאדמה רועדת מתחת לרגליים, כשישוב מאפשר למצב המתואר להתקיים זה כבר ממש מסוכן", סיימה בן יעקב.

אמש פרסמנו בקול היהודי כי גם ביישוב עמנואל שבשומרון, תושבים זועמים על העסקתם של פועלים ערבים בתוך תחומי היישוב, בפרט בימים אלה.

תגובות (1) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 15 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד