בע"ה א' אייר תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

אנשי כוחות הבטחון ייחקרו על הפגיעה במסתנן

במשטרה משקיעים מאמצים בחקירת האירוע בו הוכה מסתנן שנחשד כמחבל בפיגוע בבאר שבע. בתוך כך, יעלון ונתניהו גינו את המעשה ווינשטיין ביקש להיות מעודכן בהתפחות החקירה

  • ז' חשון תשע"ו - 14:02 20/10/2015
גודל: א א א

בקרוב צפויה המשטרה לעצור לפחות ארבעה יהודים החשודים בתקיפת המסתנן האריתראי שנחשד כמחבל בפיגוע הירי בתחנה המרכזית בבאר שבע בתחילת השבוע. על פי הדיווח בחדשות ערוץ 2, שניים מתוך החשודים הם ממערכת הביטחון.

במשטרה כבר אתרו את החשודים באמצעות מצלמות אבטחה שתיעדו את האירוע, אולם בשלב זה החליטו במשטרה שלא לעצור את החשודים עד לאחר נתיחת גופתו של המסתנן. לאחר שתתקבלנה התוצאות ויתברר מה גרם למותו של החשוד כמחבל, יוכלו במשטרה להחליט בגין אילו עבירות לחקור את האזרחים.

בפרקליטות המדינה ובמשטרה החליטו להתייחס לאירוע בחומרה, זאת מכיוון שלא נשקפה סכנה ממשית מהחשוד כמחבל בשעה שהוכה בידי האזרחים.

היועץ מהשפטי לממשלה יהודה וינשטיין עם ראש אגף החקירות והמודיעין במשטרה מני יצחקי, וביקש עדכונים בנוגע לחקירת האירוע. "אני רואה את האירוע הזה בחומרה רבה ומבקש להיות מעודכן אישית בכל פרט החקירה", אמר ווינשטיין. גם ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הבטחון משה (בוגי) יעלון גינו את המעשה.

עבור רשויות החוק, האירוע משמש עבורם כלי הסברתי בנוגע לצורך שקיים, בעיניהם, למנוע מאזרחים "לקחת את החוק לידיים". כך, על אף שבפיגועים נוספים יהודים שנכחו במקום הכו את המחבל, העובדה שבמקרה הנוכחי מדובר בטעות בזיהוי המחבל, מאפשרת לעשות בו שימוש הסברתי נרחב בניגוד למקרים האחרים.

מ"מ מפכ"ל המשטרה, אמר בתדרוך לכתבים היום: "נתקלנו בכמה אירועים חריגים בהם אזרחים ישראליים נטלו את החוק לידיהם. אנו עוקבים באמצעות מצלמות האבטחה, גובים עדויות מאזרחים שהיו בזירות הללו. היכן שנגיע למסקנה כנגד ישראלים שלקחו את החוק לידיים, אנו נזמין אותם לחקירה ונמצה איתם את הדין".

תגובות (1) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 24 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד