בע"ה י"ז ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

"המושג מפגע בודד הוא משאלת לב"

עשרות תושבים חסמו הבוקר (ד') את הכניסה לכפר מדמא לתנועת ערבים. ערבים דווחי כי יהודים פגעו בכלי רכב. "בכלים שיש לנו אנו יכולים מקסימום לחסום את הכניסה לכפר לזמן מוגבל"

  • אברהם שפירא
  • ח' חשון תשע"ו - 12:00 21/10/2015
גודל: א א א
ההפגנה בגשר מדמא (הקול היהודי)
ההפגנה בגשר מדמא (הקול היהודי)

עשרות תושבים הגיעו הבוקר (רביעי) לגשר מדמא בכביש גלעד בשומרון, מתחתיו עובר כביש המחבר בין הכפרים בורין ומדמא ממנו יצאה המחבלת שחדרה לפנות בוקר לישוב יצהר כשהיא חמושה בסכינים.

התושבים חסמו את הכביש בין הכפרים לתנועת ערבים והתפללו תפילת שחרית במקום. כוחות צבא ומשטרה פינו את התושבים מהכביש, אולם ערביי הכפרים שראו את תושבי יצהר בצד הכביש חששו לעבור במקום והכביש נשאר חסום למשך כשעה.

ערביי מדמא מתאספים לאחר שנחסמו (הקול היהודי)

"היום כולם מבינים כי המושג מפגע בודד הוא משאלת לב של בוגי יעלון ויש להגדיר אותם כאויב ולהעניש אותם על ניסיונות הפגיעה ביהודים", אמר צבי סוכות, תושב יצהר ממארגני ההפגנה. "לצערי, בכלים שיש לנו אנחנו יכולים מקסימום לחסום את הכניסה לכפר לזמן מוגבל. מה שחשוב לספר זה שהחיילים והשוטרים שהיו במקום הבינו גם הם את חוסר היעילות בהגנה בלבד ובפרט במקרה זה כשהמחבלת שבאה לרצוח תושבים מקבלת טיפול רפואי על חשבוננו".
לדבריו, "החיילים מרגישים שכובלים להם את הידיים. עם ישראל צריך הנהגה חזקה שתדע להגדיר את האויב בצורה נכונה וממילא לטפל בו בהתאם". ערבים דיווחו הבוקר, כי יהודים יידו אבנים לעבר כלי רכב של ערבים באזור הכפר מדמא.
התושבים על הגשר (הקול היהודי)
כמו כן, תושבים מיצהר הגיעו הבוקר למוצב 'סלע' המתצפת על השטח באזור יצהר וחילקו צ'ופרים לחיילות שתצפתו וזיהו את המחבלת מתקרבת לישוב. עוד נמסר, כי הערב צפויים תושבי הישוב לערוך סעודת הודיה על הנס.
צבא, משטרה ויס"מ (הקול היהודי)
לפנות בוקר זיהו תצפניות של צה"ל חשודה המתקרבת לישוב יצהר מכיוון הכפר מדמא. כוחות צה"ל הוקפצו למקום ושהבחינו במחבלת, ערבייה כבת 15, ירו לעברה והיא נפצעה באורח קל ופונתה לקבלת טיפול במרכז הרפואי בלניסון בפתח תקווה.
ערביי בורין מסתובבים בחזרה (הקול היהודי)
התושבים במקום (הקול היהודי)
ערביי הכפר מדמא חסומים (הקול היהודי)
הכוחות בגשר מדמא (הקול היהודי)
תגובות (0) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 18 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד