בע"ה כ"ח ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

חשש: נתניהו חותם על ויתורים בהר הבית

יהודה עציון: יש לי מידע ודאי שנתניהו מוותר בגרמניה על חלקים משמעותיים בריבונות בהר הבית

  • אורי קירשנבום
  • ט' חשון תשע"ו - 11:35 22/10/2015
גודל: א א א
נתניהו וקרי בפגישה(עמוס בן גרשום, לעמ)
נתניהו וקרי בפגישה(עמוס בן גרשום, לעמ)

האם נתניהו מתקפל עוד בנושא הריבונות בהר הבית?על אף שבמוקד נסיעתו של נתניהו לגרמניה עומדת פגישה של נתניהו עם אנגלה מרקל, קנצלרית גרמניה, טוען יהודה עציון, פעיל הר הבית, שברשותו מידע ודאי על כך שנתניהו מתכוון להסכים לשינוי ניכר בריבונות הישראלית בהר הבית בפגישה שקיים היום עם ג'ון קרי.

אתמול שלח שר החקלאות, אורי אריאל, מכתב לראש הממשלה, בו הוא הצהיר על כך שהוא לא יוכל להיות חלק למהלך שישנה לרעה את ה"סטטוס קוו" בהר הבית, תוך רמיזה לאפשרות שהוא יפרוש מהממשלה אם יקרה מהלך שכזה: "לא יתכן כי דווקא במשמרת שלך, יווצר תקדים בחתימה על מסמך כזה, אפילו אם המסמך לא יפורסם. אישית, לא אוכל להיות שותף, ולשאת באחריות קולקטיבית ב'בכייה לדורות' זו".

אורי אריאל ומיכאל בן ארי בהר הבית (המטה המשותף לתנועות המקדש)

בשיחה לקול היהודיטוען יהודה עציון כי המכתב ששלח השר אריאל אתמול התבסס על מידע מעורפל בלבד בדבר כוונותיו של נתניהו, מידע שהופיע כהדלפה בעיתון ערבי, אך כעת, טוען עציון, כי בידיו מידע מוצק של מקור שהוא לא יכול להסגיר לפיו נתניהו מקדם מהלך שכזה. יחד עם זאת, ציין עציון, כי לא ידועים בשלב זה פרטי ההסכם.

יצויין, כי לפני כמה ימים אמר ג'ון קרי כי לאחר הפגישה עם נתניהו בגרמניה הוא יקיים פגישה מקבילה גם עם ראש הרשות ה'פלסטינית' אבו-מאזן, דבר שמעלה עוד יותר את החשד שאכן נרקם הסכם כלשהו בין הצדדים.

עציון הוסיף כי ייתכן וההסכם לא יהיה הסכם חתום בשביל להימנע ממתקפות מבית ושככל הנראה הדברים יתרחשו באופן סמוי מן העין והשלכותיו האופרטיביות של ההסכם תתבררנה רק כעבור זמן בשטח.

מבקרים יהודים בהר הבית (הליבה)

עציון הוסיף כי בפגישה שהתקיימה בירדן, לאחר ניסיון ההתנקשות ביהודה גליק לפני כשנה, נתניהו כבר הסכים לשינויים לרעה בנושא הסטטוס קוו, אז ההסכם לא היה חתום, אך בשטח הורגשה במשך חודשים ארוכים החמרה של האפשרות של יהודים לעלות להר הבית.

עציון אומר שכעת מנסים הוא וחביריו בארגוני המקדש לתרגם את המידע שברשותם ללחץ פוליטי על ראש הממשלה, בעיקר מכיוונה של סיעת הבית היהודי.

הבוקר שלח עציון מכתב לחברים בארגוני המקדש בו הוא מתריע על המצב.

המכתב ששלח הבוקר יהודה עציון

עיתונאי 'הארץ' ברק רביד שנמצא בגרמניה לצורך סיקור ביקור ראש הממשלה שם, ציטט באתר 'הארץ' לאחר פגישת קרי-נתניהו בכירים בפמלייתו של קרי: "בפגישתו עם נתניהו היום ובפגישתו עם נשיא הרשות עבאס ומלך ירדן עבדאללה מחר בעמאן, מתכוון שר החוץ האמריקאי לברר עם כל אחד מהם מה משמעות הסטטוס-קוו בהר הבית בעיניו כדי לנסות ולהגיע להבנה משותפת של הנושא ולהרגיע את השטח". נראה שיש בדברים כדי לאשש את דבריו של יהודה עציון.

תגובות (5) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


1 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 19 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד