בע"ה כ"ח ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

בג"ץ הקפיא הריסת בתי מחבלים

בתיהם של רוצחי מלאכי רוזפנלד, דני גונן והרב איתם ונעמה הנקין היו אמורים להיהרס היום. בג"ץ הקפיא ההריסה עד לבירור עתירתם של משפחות המחבלים. "נגמרה הדמוקרטיה"

  • ט' חשון תשע"ו - 16:22 22/10/2015
גודל: א א א
זירת הפיגוע בו נרצחו בני הזוג הנקין היד בשומרון (זקא)  (זקא)
זירת הפיגוע בו נרצחו בני הזוג הנקין היד בשומרון (זקא) (זקא)

בג"ץ הקפיא היום (חמישי) בצו ארעי את הריסת בתי המחבלים שרצחו את מלאכי רוזנפלד הי"ד בפיגוע ירי בצומת גדעון בבנימין, דני גונן הי"ד בפיגוע ירי סמוך לישוב דולב והרב איתם ונעמה הנקין הי"ד בפיגוע ירי סמוך לישוב אלון מורה בשומרון.

זירת פיגוע הירי בו נרצח דני גונן הי"ד במעיין הסמוך לדולב (מתניה אהרונוביץ', TPS)

ההריסה הייתה אמורה להתבצע היום, אך משפחות המחבלים עתרו לבג"ץ באמצעות 'המוקד להגנת הפרט'. השופט עוזי פוגלמן הוציא את הצו הארעי לפיו לא ניתן להרוס את המבנים עד לבירור העתירות.צווי הריסה לבתים של המחבלים ניתנו כבר בשבוע שעבר.

בישיבת הקבינט המדיני-בטחוני לפני כשבועיים, התקבלו שורה של החלטות, בין היתר הוחלט להרוס בתי מחבלים. על פי המלצת ראש השב"כ יורם כהן והרמטכ"ל גדי אייזנקוט, יש להרוס בתי מחבלים סמוך לביצוע הפיגוע, כיוון שכך נוצר אפקט הרתעה. במידה ויעבור זמן, אמרו הממליצים, נמוג אפקט ההרתעה.

יש לציין, כי השבוע הרס צה"ל את ביתו של המחבל שרצח את דליה למקוס הי"ד לפני שנה. כמו כן, באחת מישיבות הקבינט האחרונות הוברר, כי ישראל לא הרסה את בתיהם של רוצחי משפחת פוגל הי"ד בישוב איתמר לפני כארבע שנים.

זירת הפיגוע בו נרצח דני גונן הי"ד (הלל מאיר TPS)

| ביקורת על החלטת בג"ץ: "נגמרה הדמוקרטיה"

"אני קורא לבג"ץ לא לגרור רגליים ולקיים באופן מיידי את הדיונים לגבי הריסת בתי מחבלים שבג"ץ עצר היום, אמר חבר הקבינט השר זאב אלקין. "גם שופטי בג"ץ צריכים להבין שאנחנו במלחמה נגד הטרור, ודמוקרטיה שלא יודעת להגן על עצמה לא תוכל לנצח במלחמה הזאת. מניעת הפיגוע הבא על ידי יצירת הרתעה בהריסת בתי מחבלים זה צו השעה ולא יכול להיות שבג"ץ יתקע מקלות בגלגלים של החלטות הקבינט".

מהבית היהודי נמסר בתגובה להחלטת בג"ץ, כי "הקרן החדשה לישראל הגיעה לשיא חדש של שנאת ישראל באמצעות עוד אחד מארגוניה שהגישו את הבג"ץ. עצוב שהם אלה האנשים שמנהלים את חיינו. בג"ץ חייב להבין שחיי אדם תלויים מנגד, זו לא עת לפוליטיקה".

מהתנועה למשילות ודמוקרטיה נמסר בתגובה, כי "התערבות בג"ץ בשיקולי מדיניות, אינה עולה בקנה אחד עם דמותה הדמוקרטית של מדינת ישראל. גם אם יש מקום לביקורת שיפוטית על החלטות של נבחרי ציבור בביצוע תפקידם, היא חייבת להישמר לבדיקת ההסמכה החוקית ולשמירה על טוהר המידות. במקום בו יושב אדם אחד, שאינו נבחר ציבור, ומעמיד את שיקול דעתו בניהול ענייני המדינה, מעל שיקול הדעת של הציבור ונבחריו, נגמרת הדמוקרטיה. זהו מצב משובש בו לבית המשפט, המחזיק בסמכות, אין אחריות ציבורית, ואילו לנבחרי הציבור הנושאים באחריות, אין את הסמכות הנדרשת לקידום המדיניות שלשמה נבחרו".

תגובות (2) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


4 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 19 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד