בע"ה י"ח אדר ב תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

הותר לפרסום: ערבי מג'לג'וליה ערק לסוריה

ערבי מג'לג'וליה עבר אמש את הגבול באמצעות מצנח רחיפה. על פי ההערכות הוא הצטרף לארגון טרור

  • אורי קירשנבום
  • י"ב חשון תשע"ו - 09:49 25/10/2015
גודל: א א א
ערבי מניף דגל דאעש בהר הבית (צילום מסך) צילום מסך
ערבי מניף דגל דאעש בהר הבית (צילום מסך) צילום מסך

אתמול (שבת) סמוך לשעה 5 אחר הצהריים זיהו תצפיתניות של צה"ל גלשן עם מצנח רחיפה שעובר את הגבול באזור דרום רמת הגולן לכיוון סוריה.

כוחות רבים הוקפצו לאזור במטרה להבין את שאירע. שמועות שנפוצו אמש גרסו כי מדובר באדם שעבר את הגבול בטעות ונחטף בידי ארגוני הטרור שפועלים בצד הסורי של הגבול.

מאז תחילת האירוע ועד הבוקר הוטל צו איסור פרסום על הפרשייה. הבוקר הודיע דובר צה"ל, תת אלוף מוטי אלמוז, כי מבדיקות שנערכו במערכת הביטחון עולה כי מדובר בערבי תושב ג'לג'וליה המחזיק בתעודת זהות כחולה, כבן 23, וככל הנראה מדובר במעשה יזום ומחושב. יחד עם זאת, טען אלמוז, כי עד לרגע זה לא ידוע אם בצד השני של הגבול חיכו לו אנשי ארגוני הטרור.

דגלי דאעש בחברון (תצפית)

ההערכה שמדובר במעשה מכוון נובעת מהעובדה כי המצנח עבר לכיוון סוריה בכיוון הפוך מכיוון הגלישה, דבר שמקטין את הסיכוי כי מדובר בטעות אנוש בניווט.

נזכיר שזו לא הפעם הראשונה שבה ערבי "ישראלי" מצטרף לשורותיהם של ארוגני טרור עוינים במדינות ערב. לארגון דאעש, לדוגמא, הצטרפו בשנים האחרונות ערבים ישראלים רבים, כאלה שעזבו למדינות ערב להילחם כתף אל כתף עם אנשי הארגון וכן כאלה שהביעו הזדהות בארץ עם סמלי הארגון ומטרותיו בצורה כזו או אחרת.

תגובות (2) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


3 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 19 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד