בע"ה כ"ה ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

רופאים ערבים לא טיפלו בנפגעי טרור

עו"ד עדי קידר מארגון חוננו פנה למפקד מחוז ירושלים בדרישה לפתוח בחקירה פלילית כנגד אנשי הצוות הרפואי שעל פי החשד נמנעו מלסייע לנפגעי הפיגוע בעיר העתיקה

  • י"ב חשון תשע"ו - 14:19 25/10/2015
גודל: א א א
פצועים. ארכיון (הלל מאיר, TPS)
פצועים. ארכיון (הלל מאיר, TPS)

עו"ד עדי קידר מארגון חוננו פנה למפקד מחוז ירושלים משה (צ'יקו) אדרי בדרישה לפתוח בחקירה פלילית כנגד צוות מרפאת קופת חולים כללית שעל פי החשד נמנע מלהעניק סיוע רפואי לנפגעי פיגוע הירי והדקירה ברחוב הגיא בעיר העתיקה בחג הסוכות.

התלונה הגיעה בעקבות כתבה בערוץ 2 שחשפה את המקרה, ובה דווח כי שר הבריאות יעקב ליצמן הורה לפתוח בבדיקה מקיפה אודות האירוע במהלכו נרצחו סמוך למרפאה אהרון בנט ונחמיה לביא הי"ד ונפצעו נוספים ובהם רעייתו ובנו של בנט. גם תחקירן של סוכנות הידיעות TPS הצליח להגיע לפרטי המקרה.

אולם בארגון חוננו אומרים כי בדיקת משרד הבריאות אינה מספיקה, ודורשים לפתוח במקביל בחקירה פלילית כנגד אנשי הצוות הרפואי.

"בבדיקת משרד הבריאות את ההיבטים המשמעתיים של הפרשה לא די", כתב עו"ד קידר לניצב אדרי, "שכן מדובר כאן גם בעבירות פליליות, ומשטרת ישראל היא גורם אכיפת החוק הרלוונטי ובעל יכולות חקירה אפקטיביות בהרבה לחקירה ולטיפול בעבירות שכאלו".

"מעשים אלו במידה ונעשו מהווים עבירה באופן של מחדל על חוק העונשין... מעשי פזיזות ורשלנות, וכמו כן הפרה של הזכות לטיפול רפואי המעוגנת בחוק זכויות החולה ומלבד זאת הפרה של חוק לא תעמוד על דם רע. מעשים אלו חמורים שבעתיים, עת נעשו כלפי פצועים שנפגעו בפיגוע חבלני, וכשסיבת הסירוב להושטת העזרה הרפואית נבעה ככל הנראה מתוך מניע גזעני, דבר המהווה מכפלה עונשית".

"על שאט הנפש ממעשים כאלו אין צורך להכביר במילים", כתב עו"ד קידר, "אולם ראוי שחומרת המעשים תבוא לידי ביטוי גם ביחסה של המשטרה לחקירת העבריינים, ובחתירתה להעמדתם לדין".

תגובות (1) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 7 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד