בע"ה י"א ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

"דיווחתי על המחבלים - הצבא לא הגיב"

"נסעתי מהמקום ואחרי 3-5 דקות, כבר התקבל דיווח על תושב שנפגע מבקבוק תבערה" מספר תושב השומרון. "רק לאחר שהתושבים הפגינו הצבא פעל"

  • חיים כהנא
  • י"ג חשון תשע"ו - 16:21 26/10/2015
גודל: א א א
רכב שנשרף מבקבוק תבערה שהשליכו ערבים בחווארה
רכב שנשרף מבקבוק תבערה שהשליכו ערבים בחווארה

אמש (ראשון) השליכו ערבים בקבוק תבערה מרכב חולף לעבר רכבו של תושב יצהר בכפר חווארה בשומרון. מתברר שתושב גבעת רונן שעבר דקות אחדות קודם לכן בכפר כבר נפגש במחבלים.

"הגעתי לחווארה מכיוון תפוח" מספר שאולי חיון. "סמוך לצומת הבייתות, בפאתי הכפר, נסע לפני רכב בצבע אדום עם לוחית זיהוי צהובה. היה נראה שהרכב נלקח מאחת משחטות הרכבים שיש כאן. הוא נסע די לאט אז עקפתי אותו והוא עקף אותי בחזרה, נסע לאט ולא נתן לי לעקוף" מספר חיון.

"בשלב הזה הנהג עצר וראיתי שבתוך הרכב יושבים שלושה ערבים רעולי פנים. אחד פתח את החלון כשביד שלו בקבוק תבערה והתכונן לזרוק עלי. לאלפית שניה חשבתי אולי להיכנס בהם, אבל לאור האירועים האחרונים החלטתי לברוח מהמקום. אחרי 100 מטר היו חיילים, עצרתי לידם וספרתי להם על המחבלים מאחורי. הם עבדו לאט", מתאר חיון את טיפול צה"ל באירוע. "אמרו לי לפנות למוקד, בקשו אישורים והתעכבו. נסעתי מהמקום ועוד לפני שהגעתי לגבעה, אחרי 3 עד 5 דקות, כבר התקבל דיווח שערבים השליכו בקבוק תבערה על תושב יצהר. נסעתי חזרה לכפר וראיתי שמדובר באותו מקום".

תושבים במקום השלכת בקבוק התבערה, אמש (הקול היהודי)

| "יש משמעות גדולה לערבות הדדית"

"הערבים מרגישים כאן חופשי, לא מפחדים. הצבא במקרה הזה התנהל באיטיות שלא לצורך. אמרתי להם את כל הפרטים, 100 מטר מהמקום והם לא פעלו. מה שכן היה משמעותי זה ש-20 תושבים עצרו במקום השלכת בקבוק התבערה והפגינו באופן ספונטאני. לדעתי זה דבר מאוד משמעותי, יש חשיבות לערבות הדדית. אחרי ההפגנה עברתי שם וראיתי שהחיילים עוברים בית-בית. הצבא פעל אחרי שהיהודים הפגינו. חשוב להדגיש: אין לנו פחד. אנחנו צריכים להמשיך להסתובב בכל מקום. חורון (חווארה בשמה הזמני) היא שלנו כמו ירושלים, שכם וצפת" סים חיון.

התושבים במקום השלכת בקבוק התבערה, אמש (הקול היהודי)

תגובות (1) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 13 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד