בע"ה י"ז ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

שומרים ערבים בהר הזיתים - פרוטקשן?

משרד השיכון מעסיק עובדים חדשים בשמירה על המצבות בבית העלמין: ערבים מראס אל עמוד. מנהל חברה קדישא קהילת ירושלים: העסקת שומר ערבי מוכחת כיעילה ביותר

  • אורי קירשנבום
  • י"ג חשון תשע"ו - 15:57 26/10/2015
גודל: א א א
הר הזיתים (הקול היהודי) (הקול היהודי)
הר הזיתים (הקול היהודי) (הקול היהודי)

משרד השיכון האחראי על השמירה במתחם בית העלמין היהודי בהר הזיתים, מעסיק לאחרונה 3 ערבים מראס אל עמוד כשומרים מפני פגיעות של ערבים במקום.

השומרים אינם חמושים בשום צורה ועל פי טענות של אנשים שמסתובבים במקום, נוכחותם בשטח דלה מאוד, דבר שלא מאפיין עבודה של שומרים ומגביר את החשד שמדובר במעין "פרוטקשן" ולא בעבודה שמירה סטנדרטית.

נראה כי מהלך זה של משרד השיכון הוא ניסיון נוסף להפסיק את הוונדליזם של ערביי האזור במתחם בית העלמין.

בשנים האחרונות בית העלמין בהר הזיתים הפך למוקד של וונדליזם של ערביי האזור. מאות מצבות חוללו במהלך השנים, זאת לצד התנכלויות חמורות ליהודים הבאים להשתטח על קברי יקירהם מצד ערביי האיזור.

במשרד השיכון אישרו את הידיעה על העסקת העובדים החדשים, אך טענו כי העסקת "מקומיים" היא חלק מ"מודל שנהוג בעיר ירושלים" במוסדות חינוך ובאתרים רבים.

רכב ישראלי שהותקף באבנים בהר הזיתים (מ. פרידמן - צוות avi news)

בשיחה לקול היהודי אומר חנניה שחור, יו"ר חברה קדישא 'קהילת ירושלים', אחת מאחת עשרה גופי ה'חברה קדישא' הפעילים בהר הזיתים, כי בחברה שלהם שוכרים את שירותיו של שומר ערבי שאחראי על השמירה בשטח השייך ל'קהילת ירושלים', ללא קשר למערך האבטחה שממומן על ידי משרד השיכון.

שחור מספר כי השומר הערבי שעובד בחברה שלהם הוא ותיק מאוד וכי אביו עבד ב'קהילת ירושלים' עוד לפני קום המדינה. גם בנו עובד היום יחד איתו.

שחור טוען שהפיתרון של העסקת שומר ערבי הוא פיתרון שהוכיח את עצמו במניעת ונדליזם של ערבים. "תפקיד השומר הוא לשמור על שלימות בית הקברות. מהניסיון שלנו, מאז מלחמת ששת הימים ועד היום לא נגרם אצלינו נזק לאף מציבה. אנחנו מייחסים את זה לכך שהשומר הוא אדם מקומי, הוא יודע להגיע למשפחות או לזהות את הגורמים הבעייתיים באזור ולטפל בעניין", טוען שחור.

"אם זה פרוטקשן או לא פרוטקשן אני לא יודע", אמר.

תגובות (0) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 18 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד