בע"ה כ"ו ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

תביעה כנגד פייסבוק: הסירו הסתה לרצח יהודים

כ-20 אלף יהודים דרך ארגון 'שורת הדין' פנו לבית המשפט בניו יורק בתביעה כנגד פייסבוק

  • י"ד חשון תשע"ו - 09:12 27/10/2015
גודל: א א א

ארגון 'שורת הדין' פנה אתמול (שני) לבית המשפט בניו יורק בתביעה כנגד הרשת החברתית פייסבוק על הסתה ועידוד אלימות כנגד יהודים. בארגון דורשים מפייסבוק לקחת אחריות על הפוסטים והסרטונים המסיתים המתפרסמים בעמודים השונים ולהסיר אותם.

בתוך שבוע, הצליחו חברי הארגון, שעסק פעמים רבות בתביעה על מתן פיצויים לנפגעי טרור, לגייס כ-20 אלף יהודים השותפים לדרישה כנגד פייסבוק.

תופעת ההסתה לטרור קיימת בפייסבוק כבר שנים, אך לאחרונה התגברה ההסתה, ובין היתר מפציעים ערבים במקומות שונות, קריאות לפגיעה ביהודים ואף הוראות מפורטות כיצד לעשות זאת, כמו תרשימים אנטומיים המצביעים על נקודות תורפה לדקירה והסברים על חטיפת נשק ושימוש בו. לכתב התביעה שהוגש, צורפו עשרות דוגמאות של דפי פייסבוק הקוראים בגלוי לרצוח יהודים.

"בשבוע האחרון היינו עסוקים בגיוס אזרחים אשר הסכימו לקחת חלק בתביעה. לשמחתנו גילינו שעוד רבים מהישראלים חושבים שהרשת החברתית לא נקפה אצבע על מנת לעצור את ההסתה ברשת. יש מה לעשות כנגד הטרור", אמרה עו"ד ניצנה דרשן לייטנר, יו"ר הארגון.

בשורת הדין סוברים, כי צו כזה כנגד פייסבוק שיוציא בית המשפט, צפוי לסייע במלחמה נגד אירגוני טרור שונים, לרבות אל קאעידה, דאעש ואחרים, המשתמשים רבות בפייסבוק להפצת מסרים שונים של טרור.

ארגון "שורת הדין" מבקש מבית המשפט להוציא צו מניעה שיחייב את פייסבוק "לקבל אחריות ולהביא לסגירת כל דפי ההסתה, לנטר את המסיתים ולחסום אותם". עו"ד דרשן לייטנר הוסיפה ואמרה, כי "בימים האחרונים אנו רואים שבעקבות האיום שלנו, פייסבוק החלה לנקוט באמצעים על מנת לחסום דפים הקוראים להסתה. מדובר בפלסטר קטן למגיפה. ההתנהלות של פייסבוק היא בגדר מעט מדי וטיפה מאוחר מדי".

תגובות (0) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 7 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד