בע"ה כ"ו ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

השייח חאלד מוגרבי ממשיך להסית בהר הבית

למרות המלצת המשטרה להעמיד לדין את השייח חאלד מוגרבי בעקבות תלונת ארגון חוננו, הוא ממשיך להסית כנגד יהודים באין מפריע בדרשותיו בהר הבית

  • יח"צ
  • י"ד חשון תשע"ו - 09:25 27/10/2015
גודל: א א א
צילום מסך מתוך הסרטון
צילום מסך מתוך הסרטון

לפני כחדשיים הודיעה המשטרה כי בעקבות תלונת ארגון חוננו, נעצר לחקירה השייח חאלד מוגרבי, והומלץ להעמידו לדין. אולם כתב אישום טרם הוגש כנגד השייח המסית מהר הבית, ובנתיים מתברר כי דרשות ההסתה שלו כנגד יהודים נמשכות באין מפריע.

אתר "מבט לתקשורת פלסטינית" חשף דרשה נוספת של מוגרבי מלפני כשבוע, בה הצהיר שוב דברי בלע והסתה כנגד יהודים.

"בני ישראל ייאלצו לשנות את תוכניתם לבנות את המקדש בתוך המבנה של מסגד אל-אקצא, וייאלצו לבנות אותו מחוץ למסגד אל-אקצא...", הצהיר מוגרבי, שמעביר פעמיים בשבוע דרשות בהר הבית. "מקדש של כפירה בו הם יעבדו את איבליס [השטן]. למה? משום שמשיח השקר לא יופיע, אלא אם כן ייבנה המקדש ויעבדו בו את השטן... [באחרית הימים] אנו נלך אחרי היהודים בכל מקום. הם לא יימלטו מאתנו. הם לא יוכלו להימלט מאתנו. והאבן והעץ ידברו, בהתאם לחדית' (מסורת) של הנביא [מוחמד]... זאת הבטחה מהימנה מן הנביא, שלפיה העץ והאבן ידברו ויאמרו: 'הו מוסלמי, יש יהודי מאחורי, בוא והרגהו.' בני ישראל יחוסלו כולם, משיח השקר ייהרג, והמוסלמים יחיו ברווחה במשך תקופה ארוכה".

את דרשותיו המסיתות ממשיך מוגרבי להשמיע בהר הבית באין מפריע, על אף שהמשטרה המליצה להעמידו לדין.

בעקבות המשך ההסתה, הגיש ביום ג' ארגון חוננו תלונה נוספת למרחב דוד, וכן נשלחה פניה לפרקליטת מחוז ירושלים וליועמ"ש לממשלה, בדרישה שיוגש כנגד מוגרבי כתב אישום בהקדם והוא יכלא מאחורי סורג ובריח.

בעבר הסית מוגרבי וטען כי היהודים הם "ערפדים. "השטן מכניס ליהודים שטות לראש שאם הם ישתו בצורה מיוחדת דם של אנשים אחרים כי אז הם יזכו לחיי נצח", אמרמוגרביוהוסיף כי "בפסח היהודים נהגו להתחלק לחבורות וכל חבורה היתה תופסת ילד ושוחטת אותו ואופה בדמו את המצות והוסיף כי לכל חבורה היתה חבית שהיתה נקראת "חבית המסמרים", ולתוכה היו מכניסים ילד שדמו היה ניקז מהמסמרים ומתנקז דרך ברז בתחתית החבית לתוך עיסת המצות שהיתה נילושה בדם.

מארגון חוננו נמסר בתגובה: "כשנער יהודי אולי ממלמל תפילה בהר הבית הוא נעצר באופן מידי בשם הסטטוס קוו, ואילו שייח מוסלמי שפעם אחר פעם מסית לפגיעה ביהודים, והמילים שלו אכן הורגות, אמנם נחקר, אבל ממשיך לשהות בהר הבית ולהסית נגד יהודים באין מפריע, מבלי שמוגש נגדו כתב אישום. אנחנו קוראים לאחראים להתעשת ולתקן את המצב".

תגובות (1) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 7 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד