בע"ה י"ח ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

דיווח על עובדים שהסיתו ופוטר

עובד יהודי של רשת שופרסל פוטר לאחר שפרסם על עובדים ערבים שהסיתו ועודדו מחבלים. "לדעתי הם פצצה מתקתקת ובכל זאת הם עדיין עובדים פה"

  • י"ד חשון תשע"ו - 14:21 27/10/2015
גודל: א א א
פועלים ערבים. ארכיון (הקול היהודי)
פועלים ערבים. ארכיון (הקול היהודי)

עובד בחברת שופרסל פוטר לאחר שפרסם סטטוס בפייסבוק בו כתב כי עובדים ערבים שמועסקים בשופרסל הסיתו בעד הרג יהודים. לדבריו הוא פנה קודם למנהל אך לאחר שהאחרון לא עשה דבר בנידון פרסם את העניין בפייסבוק.

העובד אמר כי במחסן של הרשת בראשון לציון, יש עובד ערבי שהצהיר ש"טוב שיש שאהידים וכמה שיותר יותר טוב". הוא הוסיף ואמר כי שלושה ערבים נוספים שמועסקים עד לרגע זה בחברה אמרו דברים דומים וכשהוא פנה למנהל ובכירים מעליו בחברה, נתקל באטימות לב. "לדעתי הם פצצה מתקקת ובכל זאת הם עדיין עובדים פה" כתב.

בעקבות הסטטוס שכתב, זומן העובד בשבוע שעבר לחקירה בתחנת ראשון לציון. לאחר שנחקר על הסתה ואיומים, בטענה שאמר לעובד הערבי שידאג שהוא לא יעבוד יותר במקום, שוחרר לביתו.

אולם אם לא די בחקירת המשטרה, קיבל טלפון ממחלקת כח אדם בחברת שופרסל והודעה לקונית על כך שהוא מפוטר.

הפרסום של העובד בפייסבוק שזכה ללמעלה מ-2,000 שיתופים

בארגון חוננו אליו פנה העובד נכנסו לתמונה, ואמש שיגר עו"ד מנשה יאדו מהמחלקה האזרחית של 'חוננו', מכתב דחוף לרשת שופרסל ובו דרש להחזיר אותו לעבודה, לקבל הבהרות על הפיטורין וכן נקיטת צעדים כנגד העובדים החשודים בתמיכה בטרור.

"לפני שנכנסים לרובד של זכויות וחובות הרי שמבחינת רגשות הציבור קשה לקבל כי בתקופה כה טעונה תמשיך רשת השופרסל ותפרנס עובדים אשר מתבטאים בעד רצח של יהודים וכיבוש הארץ על ידי הפלסטינאים", כתב עו"ד יאדו. "מבחינה בטחונית, העסקה של עובדים אלו בסניף של הרשת חושפת את ציבור הלקוחות היהודי ברשת לסיכון בלתי סביר של פגיעה בנפש, פשוטו כמשמעו".

"אולם לא זו אף זו, במטרה להשתיק את העניין ולכסות על הבעיה החליט מי שהחליט בשופרסל לפטר דווקא את מרשי – עולם הפוך. פיטורין אלו הם לא חוקיים, לא מוסריים ולא הוגנים".

הכתבה בשיתוף עם יח"צ

תגובות (0) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 15 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד