בע"ה י"ז ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

מצ"ח מחפשת חומרים להרשעת הלוחמים

מסמך שנחשף מעורר סערה: מצ"ח הורתה לחפש "אמירות ימניות" במכשירי פלאפון של הלוחמים שנעצרו בחשד שהיכו מחבל. עו"ד חי הבר מחוננו: "מסמך עצוב ומזעזע"

  • יח"צ
  • ט"ז חשון תשע"ו - 11:43 29/10/2015
גודל: א א א
סרטון המתעד חיילים בעת מעצר (צילום מסך)
סרטון המתעד חיילים בעת מעצר (צילום מסך)

המשטרה הצבאית הורתה לחפש "אמירות ימניות" במכשירי סלולארי של הלוחמים מגדוד נצח יהודה שנעצרו בימים האחרונים בחשד שהיכו מחבל עצור, כך עולה ממסמך של מצ"ח.

מדובר במסמך שניתן בעניינם של לוחמי 'נצח יהודה' העצורים כבר מספר ימים בחשד שהיכו מחבל שנעצר באזור ג'נין בגל הטרור האחרון.

המסמך של מצ"ח (דוברות חננו)

במסמך, מבקשים חוקרי מצ"ח ממפלג עבירות מחשב לבדוק את מכשירי הפלאפון של הלוחמים העצורים, וכותבים "דגשים לחיפוש". תחת הדגשים מופיעות המילים "הכאת פלסטיני" וכן: "אמירות ימניות", בדגש על וואצאפ ופייסבוק.

עו"ד חי הבר המייצג שניים מהלוחמים מטעם ארגון חוננו אומר כי מדובר בשערוריה של ממש: "היה עצוב ומזעזע לראות כי במהלך החקירה בחרו חוקרי מצ"ח לחטט במכשירי הטלפון הפרטיים של החיילים לא רק בחיפוש אחר ראיות הקשורות לחקירה, אלא כהגדרתם – "אמירות ימניות", דבר שללא כל ספק מהווה לא רק חדירה לפרטיות, אלא חדירה לתחומים אשר לא צריכים להיות מעניינו של הצבא. מעניין היה לראות שחיפוש אחר אמירות שמאליות לא עומד על הפרק. נראה שהצבא שם לו למטרה לאתר או לקשור לעבירה פלילית כל חייל אשר 'מעז' להשתייך לצד הימני של המפה הפוליטית".

שבעת הלוחמים חשודים בהכאת שניים או שלושה מחבלים במקרים שונים, כאשר האירוע המרכזי מיוחס לשלושה מהם.

| מצ"ח מאמין לגרסת המחבל

על פי גרסת החיילים בתחקיר הצבאי, מחבל משוחרר שנעצר בפעילות מבצעית באזור ג'נין, הובל על ידם לשירותים, וכאשר סירב להמשיך וללכת, הפעילו נגדו כח סביר. במצ"ח מייחסים להם גרימת חבלות נוספות בפניו של המחבל, על אף שאין מחלוקת כי קודם לאירוע השתולל המחבל העצור והטיח את ראשו בקיר וברצפה מספר פעמים.

החיילים טוענים כי נאמר להם שהאירוע יסגר בתוך היחידה ולפיכך שיתפו פעולה עם התחקיר, אך למרות ההבטחה העבירו מפקדיהם תלונה למשטרה הצבאית שהחלה בגל מעצרים בפלוגה.

במצ"ח בחרו להאמין לגרסתו של המחבל שטוען כי הטיח את ראשו בקיר משום שרצה שיפסיקו להכות בו, בעוד שחיילים נוספים, שעל גרסתם נסמכת הפללת הלוחמים, מעידים כי המחבל הטיח את ראשו ללא סיבה עוד בטרם הלוחמים הובילו אותו לשירותים.

| לוחמים נוספים בחקירות

ארבעה לוחמים נוספים נעצרו בימים האחרונים בעקבות מעצרם של השלושה והם חשודים כי היכו מחבלים במקרים נוספים.

חמישה מהחיילים מיוצגים בידי עורכי הדין אהרון רוזה, חי הבר ואבי פינרסקי מארגון חוננו, והיום צפויה הפרקליטות הצבאית להגיש כתב אישום כנגד שבעת הלוחמים ולבקש את הארכת מעצרם עד לתום ההליכים נגדם.

תגובות (1) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 18 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד