בע"ה י"ז ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

דיון סוער בבג"ץ הריסת בתי המחבלים

אמו של דני גונן הי"ד אמרה במהלך הדיון: "אני יושבת פה ורע לי". השופטת נאור קטעה את דבריה: "גם לאם שכולה יש גבול למה שהיא יכולה לומר פה"

  • אורי קירשנבום
  • ט"ז חשון תשע"ו - 15:18 29/10/2015
גודל: א א א
זירת הפיגוע בו נרצחו הזוג הנקין (זקא)
זירת הפיגוע בו נרצחו הזוג הנקין (זקא)

בדיון שהתקיים היום בבית המשפט העליון בירושלים בנוגע לעתירת משפחות המחבלים שביתן צפוי להיהרס על פי החלטת המדינה, נכחו גם כמה משפחות שכולות לצד ארגון אלמגור, שהצטרפו, על פי בקשתם, כמשיבים לעתירה.

אמו של דני גונן הי"ד, שנרצח בפיגוע ליד היישוב דולב לפני כמה חודשים, אמרה במהלך הדיון: "אני יושבת פה ורע לי. הנרצחים הפכו לשקופים, הפכתם את הקורבנות לאשמים". נשיאת בית המשפט, השופטת מרים נאור עצרה את דבריה: "גם לאם שכולה יש גבול למה שהיא יכולה לומר פה, לזכות שניתנה לה להטחת האשמות".

בהמשך הוסיפה אמו של גונן: "לשמוע כמה המשפחות של המחבלים לא אשמות. אני אשמה, אנחנו נהפכנו לאשמים? רצחו את הילדים שלנו ואני לא רוצה שיהיו עוד אימהות שיאבדו את הבנים שלהן".

השופט חנן מלצר מתח ביקורת על התנהלות המדינה בסוגיית הריסת הבתים ואמר כי מדובר בתנהלות "פזיזה" שגורמת לטעויות. כך למשל הוא טען ש-48 השעות שנתנה המדינה למשפחות המחבלים בכדי לערער על צו ההריסה, הן זמן לא מספק.

בתגובה להאשמות שנשמעו בציבור באשר לצו האיסור הזמני שהוציא בג"ץ בנוגע להריסת הבתים, טען עורך דינן של משפחות המחבלים כי הריסת הבתים הוכיחה עצמה כשיטה לא יעילה במניעת טרור ועל כן אין לטעון בשם שיקולים בטחוניים לחשיבות הריסת הבתים באופן מיידי.

זירת הפיגוע בו נרצח מלאכי רוזנפלד הי"ד (הלל מאיר TPS)

מחוץ לאולם הדיונים, דיברה אחת מעורכות הדין המייצגות את משפחות המחבלים עם עיתונאים ואמרה ש"כדי שנוכל לשמור על המדינה כדמוקרטית, אנחנו חייבים לשמור על זכויות אדם". אליעזר רוזנפלד, אביו של מלאכי הי"ד שנרצח לפני מספר חודשים בפיגוע באזור בנימין, קטע את דבריה לעיתונאים: "יש לי זכות לישון בלילה?!", אמר רוזנפלד. עורכת הדין עזבה את המקום ורוזנפלד המשיך לדבר למצלמות: "בהחלט מרגש לעמוד כאן ולשמוע על זכויות האדם... רק למשפחות של הרוצחים יש זכויות אדם. לנרצחים אין זכויות אדם", הוא אמר והוסיף בציניות - "אנחנו כמשפחות לא נפגענו, שום דבר לא קרה לנו".

בשבוע שעבר הורה בג"ץ על עיכוב צו הריסת הבתים של משפחות המחבלים שרצחו את בני הזוג הנקין הי"ד, מלאכי רוזנפלד הי"ד ודני גונן הי"ד.

תגובות (2) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 18 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד