בע"ה כ"א ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

בג"ץ עיכב שוב הריסת בתי המחבלים

בתום יום סוער באולם הדיונים ובמסדרונות בית המשפט העליון, דחה בג"ץ בשבוע לפחות את ביצוע צו הריסת בתי המחבלים

  • אורי קירשנבום
  • ט"ז חשון תשע"ו - 20:20 29/10/2015
גודל: א א א
זירת הפיגוע בו נרצחו בני הזוג הנקין (זקא)
זירת הפיגוע בו נרצחו בני הזוג הנקין (זקא)

בג"ץ דחה היום שוב את הריסת בתי המחבלים שרצחו את הזוג הנקין הי"ד, הרב נחמיה לביא הי"ד, אהרון בינט הי"ד, דני גונן הי"ד ולמלאכי רוזנפלד הי"ד.

שופטי בג"ץ, מרים נאור, חנן מלצר ונעם סולברג, הורו למדינה לתת הודעה משלימה בקשר לטענות העותרים כנגד הריסת הבתים עד ליום שני בבוקר.

העותרים יוכלו להשיב לטענות המדינה עד ליום חמישי בבוקר ורק לאחר מכן יחליט בג"ץ האם לאפשר את הריסת הבתים לבקשת המדינה.

| יום סוער בבית המשפט

ההחלטה התקבלה לאחר יום סוער בבית המשפט. דבורה גונן, אמו של דני הי"ד, שהצטרפה כמשיבה לעתירה אמרה במהלך הדיון: "אני יושבת פה ורע לי. הנרצחים הפכו לשקופים, הפכתם את הקורבנות לאשמים". נשיאת בית המשפט, השופטת מרים נאור עצרה את דבריה: "גם לאם שכולה יש גבול למה שהיא יכולה לומר פה, לזכות שניתנה לה להטחת האשמות".

דני גונן הי"ד (באדיבות המשפחה)

בהמשך הוסיפה אמו של גונן: "לשמוע כמה המשפחות של המחבלים לא אשמות. אני אשמה, אנחנו נהפכנו לאשמים? רצחו את הילדים שלנו ואני לא רוצה שיהיו עוד אימהות שיאבדו את הבנים שלהן".

מחוץ לאולם הדיונים, דיברה אחת מעורכות הדין המייצגות את משפחות המחבלים עם עיתונאים ואמרה ש"כדי שנוכל לשמור על המדינה כדמוקרטית, אנחנו חייבים לשמור על זכויות אדם". אליעזר רוזנפלד, אביו של מלאכי הי"ד שנרצח לפני מספר חודשים בפיגוע באזור בנימין, קטע את דבריה לעיתונאים: "יש לי זכות לישון בלילה?!", אמר רוזנפלד. עורכת הדין עזבה את המקום ורוזנפלד המשיך לדבר למצלמות: "בהחלט מרגש לעמוד כאן ולשמוע על זכויות האדם... רק למשפחות של הרוצחים יש זכויות אדם. לנרצחים אין זכויות אדם", הוא אמר והוסיף בציניות - "אנחנו כמשפחות לא נפגענו, שום דבר לא קרה לנו".

תגובות (2) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 0 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד