בע"ה י"ז ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

הוארך מעצרם של ארבעה לוחמים

לאחר שהפרקליטות הצבאית ביקשה להאריך את מעצרם עד תום ההליכים, בית הדין הצבאי דחה את קבלת ההחלטה להארכת המעצר עד תום ההליכים ליום ראשון

  • יח"צ
  • י"ז חשון תשע"ו - 10:00 30/10/2015
גודל: א א א
סרטון המתעד את מעצר המחבל על ידי הלוחמים (צילום מסך)
סרטון המתעד את מעצר המחבל על ידי הלוחמים (צילום מסך)

בבית הדין הצבאי ביפו התקיים אתמול הדיון בעניינם של ארבעת לוחמי צה"ל המואשמים בהכאת מחבל.

בדיון אשר נמשך מספר שעות ביקשו נציגי הפרקליטות הצבאית לעצור את הלוחמים עד לתום ההליכים כנגדם.

מנגד דרשו עורכי הדין אהרון רוזה, חי הבר ואבי פירנסקי אשר מייצגים את הלוחמים מטעם ארגון חוננו כי הלוחמים ישוחררו לאלתר.

בית הדין דחה את מתן ההחלטה ליום א' הקרוב, תוך שהוא משאיר את הלוחמים עד למתן ההחלטה במעצר.

עו"ד אהרון רוזה המייצג את אחד הלוחמים מטעם ארגון חוננו מסר לאחר הדיון כי ״בדיון שהתקיים היום עד שעות הערב המאוחרות , טענתי בשם הלקוח שכתב האישום המיוחס לו אינו הולם את הראיות והעבירה המיוחסת לו אינה הולמת את מעשהו , וכי המעשה אינו מצדיק מעצר אף לא לחייל, ויש לשחררו, ותקוותי כי ההחלטה שתינתן ביום ראשון הקרוב תאמץ את טענותיי״

עו"ד אבי פירנסקי המייצג אף הוא את אחד הלוחמים מטעם חוננו מסר כי "הראיות כנגד הנאשם הושגו תוך הפרת זכויותיו. בכל מקרה הנאשם כופר בהאשמות".

עו"ד חי הבר המייצג את הלוחמים הנוספים גם מטעם הארגון מסר כי "לאחר דיון ארוך בבית הדין הצבאי, במסגרתו הוצגו הראיות עולה תמונה כי לא רק שאין זו פרשה אף מוטב היה לו לא היו מוגשים כתבי אישום בכלל. היה מצער לשמוע כי לשיטת התביעה הצבאית יש לעצור הלוחמים עד לתום ההליכים בטענה כי הינם מסוכנים והתנהגותם פוגעת בחוסנו של הצבא אשר נתון לביקורת."

עו"ד הבר הוסיף כי "יש לזכור כי מדובר בלוחמים מצטיינים ללא כל עבר פלילי או עבירות משמעת אחרות שפעלו כמצופה והשיטה של לתת אמון בתלונות של מחבלים וודאי וכאלה העומדות בניגוד לעדויות חיילים לא מוסיפה דבר לחוסנו של הצבא וודאי ולא הופכת אותו למוסרי יותר אלא ההפך הוא הנכון".

לסיום מסר כי "כולי תקוה כי בית הדין הצבאי ישכיל להבין כי אין כל מקום להמשיך ולהחזיקם במעצר יום נוסף ויורה על שחרורם המידי".

תגובות (0) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 18 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד