בע"ה י"ז ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

המשטרה תפצה את נעם פדרמן

על פי הסכם פשרה שנחתם בין פדרמן למשטרה, הוא יפוצה בסך 85 אלף שקלים על הנזק שנגרם בעת פינוי החווה שברשותו לפני כשלוש שנים. "מה שלא יילמד דרך ההיגיון יילמד דרך הכיס"

  • יח"צ
  • י"ט חשון תשע"ו - 14:41 01/11/2015
גודל: א א א
נעם פדרמן בהר הבית (תנועות המקדש)
נעם פדרמן בהר הבית (תנועות המקדש)

המשטרה תשלם לתושב חברון נעם פדרמן ומשפחתו סך של שמונים וחמישה אלף שקלים בשל הנזק שנגרם בעת הריסת החווה שברשותם.

לפני כשלוש שנים פשטו מאות שוטרים על בית משפחת פדרמן בין קרית ארבע לחברון באישון לילה, תוך שהם מעירים את הילדים ממטותיהם, פועלים באלימות ופוגעים בפרטיות אשתו ובנותיו. לבסוך השוטרים אף עצרו את נעם פדרמן.

כבר בימים שלאחר מכן, הטיחו שופטים ביקורת קשה על התנהלות המשטרה וסגן נשיא בית המשפט המחוזי משה דרורי קבע כי מדובר בהתנהלות פסולה המנוגדת אף לאמנות בן לאומיות בדבר זכויות הילד.

הריסות בית משפחת פדרמן (צילום מסך)

פדרמן עצמו הגיש כתב תביעה בה נטען כי השוטרים פעלו באלימות רבה ובזדון. גם המדינה הגישה מטעמה כתב תביעה, וטענה כי על פדרמן לשלם את הוצאות הפינוי.

הדיונים בתיק התנהלו בפני השופטת תמר בר אשר צבן, אשר הביעה את דעתה כי על המדינה לפצות את פדרמן על הנזק הרב והתנהלות הפינוי. לפני מספר ימים נחתם בין הצדדים הסכם פשרה ולפיו תמחק הפרקליטות את תביעתה כנגד פדרמן, ותפצה אותו ואת משפחתו בסך של שמונים וחמישה אלף שקלים.

פדרמן אמר בתגובה כי "המשטרה פעלה באותו לילה מר ונמהר, באלימות קשה וונדליזים בהוראה של נעם תיבון שמסתבר כי ביקש להתנכל לי באופן אישי. מכל מקום הם לא היו מעיזים לנהוג כך כלפי הערבים, ואני מקווה שהלקח נלמד ומה שלא יילמד דרך ההיגיון יילמד דרך הכיס".

תגובות (0) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 18 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד