בע"ה י"ט אדר ב תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

"סוף לחתרנות המדינית של עמותות השמאל"

היום יפורסם תזכיר החוק שיקדם שקיפות במימון עמותות המקבלות מימון זר

  • יח"צ
  • י"ט חשון תשע"ו - 18:23 01/11/2015
גודל: א א א
הכנסת (קובי גדעון, לעמ)
הכנסת (קובי גדעון, לעמ)

חוק העמותות חוזר. שרת המשפטים תפרסם היום (ראשון) את תזכיר חוק המכונה חוק השקיפות. על פי החוק שהגיש חבר הכנסת בצלאל סמוטריץ', עמותות המקבלות מימון ממשלות זרות יחויבו בהצגת מקורות המימון וכן להצהיר על כך בכל מפגש עם גורמי ממשל בישראל.

"מדינות בעולם ובעיקר באירופה מצאו פרצה בדמוקרטיה ומשתמשים בה על מנת להשפיע על מדיניות הפנים והחוץ של מדינת ישראל", אמר ח"כ סמוטריץ'. "יש יחסים קורקטיים בין מדינות וישנם כלים דיפלומטיים בהם ראוי לפעול על מנת להשפיע על מדיניות בין בנות ברית. לא ראוי שממשלות זרות משקיעות עשרות מיליוני דולרים על מנת לכרסם במדיניות ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית. אני מחזק את שרת המשפטים על חוק השקיפות ואני סמוך ובטוח כי חוק זה הוא נכון וראוי. אל לנו להקל ראש בעמותות שכל מטרתן היא הנחלת מדיניות פוסט ציונית במדינת ישראל והבאשת ריחה של מדינת ישראל בעולם".

סמוטריץ' הוסיף ואמר, כי "כאשר גורמי ממשל ו/או הציבור נפגשים בעשייה של עמותות חוץ פרלמנטריות ראוי ונכון שנדע מי הממנים ואילו מדינות עומדות מאחורי המסרים והאינטרסים שמיוצגים. נציגי העמותות יחוייבו להזדהות ולהצהיר על המימון בדיוק כפי שנהוג בקרב לוביסטים המקדמים אינטרסים של לקוחותיהם".

תגובות (1) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


4 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 20 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד