בע"ה י"ט ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

עיון חוזר התקיים לעצורים המנהליים

שלושת העצורים המנהליים היהודים הובאו לעיון חוזר לגבי צו המעצר שהוציא שר הביטחון נגדם. עורך דינם: "מעמדת המדינה מצטייר הרושם כי פעילי ימין הם הבעיה הביטחונית החמורה ביותר כרגע "

  • יח"צ
  • כ"ב חשון תשע"ו - 14:09 04/11/2015
גודל: א א א
מאיר אטינגר (משמאל) ואביתר סלונים (מימין) בבית המשפט (הקול היהודי)
מאיר אטינגר (משמאל) ואביתר סלונים (מימין) בבית המשפט (הקול היהודי)
בבית המשפט המחוזי מרכז התקיים ביום שני עיון חוזר בנוגע לצווי המעצר המנהליים שהוצאו כנגד מאיר אטינגר, אביתר סלונים ומרדכי מאייר לתקופה של חצי שנה.
נציגי המדינה דרשו על פי המלצת השב"כ להמשיך את המעצר נוכח גל הטרור המשתולל ברחבי הארץ, דבר שלטענתם יוצר נפיצות.

עורכי הדין אהרון רוזה, יצחק בם ויובל זמר המייצגים את השלושה מטעם ארגון חוננו טענו בדיון כי אין הצדקה למעצר אשר מבוסס על תקנות מימי הבריטים ואינו מגובה בראיות. השופט אברהם טל קבע את ההחלטה לעוד כשבוע וחצי.

עו"ד יובל זמר המייצג את מאיר אטינגר אמר: "עמדת שירותי הבטחון בדיון לפיה שחרורו בעת הזו עלול להסלים את המצב הבטחוני הנה בבחינת הרצחת וגם ירשת. מעמדת המדינה מצטייר הרושם כי פעילי ימין הם הבעיה הבטחונית החמורה ביותר כרגע ולא חלילה גל הטרור הערבי לו אנו עדים בשבועות האחרונים. השימוש הציני במצב הבטחוני הנוכחי מלמד יותר מכל כי אין כל הצדקה אמיתית להמשך המעצר המנהלי וכי מדובר במעצר פוליטי".

עו"ד יצחק בם המייצג את מרדכי מאייר אמר לאחר הדיון כי: "מעצר מנהלי הוא פרודיה עצובה על הליך משפטי. בפרודיה זאת משליכים אדם לכלא ללא אישום וללא משפט ואף מבלי לאמר לו את סיבת המעצר ולא מאפשרים לו להתמודד עם הראיות ה-"סודיות" שלטענת שב"כ הצטברו נגדו. מר מאייר נמצא זה שלושה חודשים בכלא מבלי לדעת אפילו את סיבת מעצרו. התנהלות זו מאפיינת משטרים דיקטטוריים ומצער שבית המשפט נותן לה יד".

עו"ד אהרון רוזה המייצג את אביתר סלונים מסר: "שלשום התקיים דיון לפי סעיף 5 לחוק, המורה כי תיבחן מחדש שאלת המעצר המנהלי, לאור הדברים שנשמעו בדיון ותמצית מידעים שקיבלנו , סברתי שאין הצדקה להמשך המעצר המנהלי וכך טענתי".

הכתבה באדיבות יח"צ

תגובות (1) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 13 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד