בע"ה כ' ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

חוננו התלוננו - השייח המסית נעצר

המשטרה עצרה את השייח חאלד מוגרבי שהסית בהר הבית לפגיעה ביהודים. ארגון חוננו שהגיש את התלונה: "זו שעת מבחן לפרקליטות ולמשטרה"

  • יח"צ
  • כ"ב חשון תשע"ו - 15:27 04/11/2015
גודל: א א א
השייח המסית בהר הבית (צילום מתוך סרטון)
השייח המסית בהר הבית (צילום מתוך סרטון)

המשטרה עצרה הבוקר (ד') את השייח חאלד אל מוגרבי, בעקבות המשך ההסתה מצדו בהר הבית כנגד יהודים. ארגון חוננו הגיש לאחרונה תלונה נוספת נגד מוגרבי בעקבות סרטונים שחשף אתר 'מבט לתקשורת הפלסטינית', מדרשותיו של מוגרבי בהר.

כבר לפני מספר חודשים נעצר מוגרבי בעקבות תלונה של חוננו, ובמשטרה הודיעו לארגון כי גובשה תשתית ראייתית נגדו בגין הסתה.

אולם למרות זאת נמנעה הפרקליטות מהגשת כתב אישום נגדו והוא המשיך להסית כנגד יהודים באין מפריע. ארגון חוננו הגיש תלונה נוספת למשטרה ואף פנה לפרקליטות וליועמ"ש לממשלה יהודה ויינשטיין בדרישה לזרז את הגשת כתב האישום נגדו.

בין השאר אמר לאחרונה מוגרבי לקהל שומעיו כי: "בני ישראל ייאלצו לשנות את תוכניתם לבנות את המקדש בתוך המבנה של מסגד אל-אקצא, וייאלצו לבנות אותו מחוץ למסגד אל-אקצא...", הצהיר מוגרבי, שמעביר פעמיים בשבוע דרשות בהר הבית. "מקדש של כפירה בו הם יעבדו את איבליס [השטן]. למה? משום שמשיח השקר לא יופיע, אלא אם כן ייבנה המקדש ויעבדו בו את השטן... [באחרית הימים] אנו נלך אחרי היהודים בכל מקום. הם לא יימלטו מאתנו. הם לא יוכלו להימלט מאתנו. והאבן והעץ ידברו, בהתאם לחדית' (מסורת) של הנביא [מוחמד]... זאת הבטחה מהימנה מן הנביא, שלפיה העץ והאבן ידברו ויאמרו: 'הו מוסלמי, יש יהודי מאחורי, בוא והרגהו.' בני ישראל יחוסלו כולם, משיח השקר ייהרג, והמוסלמים יחיו ברווחה במשך תקופה ארוכה".

בארגון חוננו מברכים על המעצר ואומרים כי מדובר בשעת מבחן למשטרה ולפרקליטות: "אנו שמחים שסוף סוף נעצר השייח המסית ומקווים כי הפעם יוגש נגדו כתב אישום חמור באופן מיידי והוא יכלא מאחורי סורג וברחי לתקופה ארוכה. לא יתכן מצב בו כל נער יהודי שהעז להתפלל נעצר באופן מיידי ומורחק מהר הבית, בעוד מנהיגים מוסלמים מסיתים בהר הבית לפגיעה ביהודים ללא הפרעה".

יש לציין כי הבוקר נעצר צעיר יהודי בחשד שקרע את חולצתו ביציאה מהר הבית כאות אבל על חורבן בית המקדש. עו"ד רחביה פילץ מארגון חוננו הגיע לתחנת המשטרה וסייע לצעיר.

הכתבה באדיבות יח"צ

תגובות (0) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 2 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד