בע"ה כ"ד ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

"רוצים לפעול לבינתיים מתחזקים בלימוד"

שיחה עם תלמיד ישיבת אלון מורה בעקבות הפיגוע הבוקר, בו נפצעו תלמידי הישיבה. "מאוד רוצים לפעול אבל לא מרגישים שאנחנו יכולים לשנות את המצב, אז מנתבים את זה ללימוד תורה"

  • כ"ו חשון תשע"ו - 11:10 08/11/2015
גודל: א א א
בית המדרש של ישיבת אלון מורה, הבוקר (שמואל כהן)
בית המדרש של ישיבת אלון מורה, הבוקר (שמואל כהן)

שנים מהפצועים בפיגוע היום בצומת תפוח הם בחורים בישיבת אלון מורה. כזכור לפני כשבועים נפצע תלמיד הישיבה בפיגוע דקירה בצומת אריאל. בשיחה עם הקול היהודי סיפר שמואל כהן, תלמיד הישיבה על התחושות בישיבה בעקבות הפיגועים.

"הבחורים מבולבלים. אנחנו מתחילים סדר בוקר אבל יש תחושה שלא יודעים מה לעשות, הרבה מהבחורים עדיין בטלפון עם הורים מודאגים", מספר כהן. "התחושה הכללית היא שזה מצב מטורף שחייב להשתנות אבל אנחנו לא מצליחים לראות איך אפשר לשנות את המצב, אז אנחנו מנתבים את התחושות להשקעה בלימוד תורה, בידיעה שללמוד תורה תמיד יועיל".

תלמידי הישיבה מתייעצים לאחר הפיגוע (שמואל כהן)

לדברי כהן גם אחרי הפיגוע הראשון הייתה אוירה דומה אבל הפעם התחושות חזקות יותר. "אחרי הפיגוע הקודם הייתה הפגנה במקום הפיגוע, והלכו קצת בחורים מהישיבה להשתתף", מספר כהן. "אבל עכשיו אנשים כבר לוקחים את זה הרבה יותר קשה, אם היו מרגישים שיש משהו לעשות, אם הייתה עכשיו עוד הפגנה כזו אני חושב שהרבה בחורים היו יוצאים. יש הרבה רצון לפעול, אבל כרגע אנחנו לא מרגישים שיש מה לעשות, אז אנחנו מנתבים את זה ללימוד תורה".

מיד כששמעו בישיבה על הפיגוע, התכנסו התלמידים לאמירת פרקי תהילים ולאחר מכן ניתנה שיחה קצרה על ידי ראש הישיבה הרב אליקים לבנון. בשיחה הסביר הרב שעל פי האמת, אחרי פיגוע "צריך להרוס את שכם, אבל מה לעשות שזו לא החלטה שנתונה בידינו. מה שאנחנו יכולים לעשות זה ללמוד תורה", סיכם הרב לבנון.

זירת הפיגוע בתפוח (נפתלי מאיר, TSP)

תגובות (6) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


1 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 13 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד