בע"ה י"א אייר תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

עומר בר לב נגד 'חננו'

לח"כ עומר בר לב מפריע שחיילים פונים לארגון חננו לקבלת יעוץ משפטי. עו"ד פלטק: "במקום שבר לב, מפקד סיירת מטכ"ל, יפעל להעמיד לחיילים סנגורים ראויים כשהם נתקלים בטרור משפטי הוא תוקע את חננו"

  • ל' חשון תשע"ו - 13:11 12/11/2015
גודל: א א א
עומר בר לב (יוסיוס)
עומר בר לב (יוסיוס)

חבר הכנסת עומר בר לב (העבודה) מבקש לכנס את וועדת חוץ וביטחון לדון בפעילותו של ארגון חננו בקרב חיילי צה"ל.

הדברים באים על רקע מבצע "הפק"לים" של הארגון במסגרתו חולקו כעשרים אלף פק"לים של עזרה משפטית לחיילים מאז מבצע 'צוק איתן'. פק"ל עזרה משפטית כולל מספר טלפון של ארגון חננו, וכן עצות של 'עזרה ראשונה' לחיילים, עד שיוכלו לדבר עם עורך דין מטעם העמותה.

בין המקרים בהם פנו חיילים ליעוץ משפטי של חננו, בלט בתקופה האחרונה המקרה בו חיילי הנחל החרדי הכו מחבלים ונעצרו על כך. יש לציין כי באותו מקרה ראתה הפרקליטות הצבאית לנכון לקבל את גירסתם של המחבלים במקום את גרסת החיילים.

שמואל מידד, מנכ"ל הארגון, מחלק פק"ל משפטי ללוחמי מג"ב (חננו)

עוד יש להדגיש, כי בתחילה נאמר לחיילים שאם ישתפו פעולה עם התחקיר המקרה לא יעבור למח"ש, מה שהתברר לבסוף כשקר. עובדה זו יכולה להסביר אולי, מדוע העדיפו החיילים את ארגון חננו על פני המערכת הצבאית אותה כבר למדו להכיר.

שתי בעיות עולות מהפרשה, כך לפי בר לב: האחת היא חוסר האמון בין חיילי צה"ל למערכת הצבאית, עד כדי בחירתם בייצוג משפטי של ארגונים חיצוניים ולא בייצוג של הסנגוריה הצבאית.

הבעיה השנייה בפעילותו של ארגון חננו בין החיילים היא "העמדה בסיכון של הניתוק הנדרש בין צה"ל לפוליטיקה", כלשונו, שכן חננו, כך לטענתו של בר לב, הוא ארגון מוטה אג'נדה פוליטית.

| "מאוכזב מבר לב"

בתגובה לדברים אמר עו"ד עדי קידר, היועץ המשפטי של עמותת חננו המשמש בעצמו כקצין במילואים, כי "מדאיג לראות שח"כ במדינת ישראל מחליט בתקופה כזו, בה הטרור משתולל רחבי הארץ לתקוף דווקא את חיילי צה"ל המגינים עלינו בגבורה. חבר הכנסת יוגב לא צריך לתקוף עמותות שמגבות את החיילים, אם יש סיבה לכנס את ועדת חוץ וביטחון הרי זה כדי לדון בשאלה - איך יכול להיות שחיילי צה"ל לא סומכים על המערכת הצבאית, והם נאלצים לפנות לעמותה חיצונית".

בשיחה לקול היהודיאמר עו"ד אייל פלטק, מי שמייצג פעמים רבות חיילים בשלל דיונים כי הוא אינו מבין כלל את טענותיו של ח"כ בר לב. "אני אומר את זה בזהירות: הסנגוריה הצבאית לא מעמידה עורכי דין עם ניסיון מבצעי, שהוא חשוב מאוד, בשביל לייצג חיילים או קצינים באירועים מבצעיים", אמר פלטק.

עו"ד אייל פלטק (יהודה פרל)

באשר לטענה שארגון חננו הוא ארגון פוליטי, אמר פלטק: "מה זה פוליטי? גם אני חבר בארגון חננו. מה המשמעות לדעות הפוליטיות שלי באשר לדיון? זו החלטה של החייל. החייל הוא אדם בוגר והוא יחליט אם הוא רוצה להתקשר איתי או עם הסנגוריה הצבאית".

"אני מאוד מאוכזב מהדברים של בר לב. במקום שבר לב, מפקד סיירת מטכ"ל, יפעל להעמיד לחיילים סנגורים ראויים כשהם נתקלים בטרור משפטי הוא תוקע את חננו - הארגון היחיד שמעמיד סנגורים מוכשרים לייצוג חיילים?".

תגובות (1) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 8 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד