בע"ה י"ט אדר ב תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

בגלל החקירה: "הצבא הפסיד קצין מוכשר"

שנתיים תמימות לקח לפרקליטות הצבאית להחליט על סגירת התיק נגד קצין בכפיר שחיסל מחבל. "הצבא איבד קצין קצפת". ראיון עם עו"ד אייל פלטק, פרקליטו של הקצין

  • אורי קירשנבום
  • כ"ז חשון תשע"ו - 08:27 09/11/2015
גודל: א א א
עורך הדין אייל פלטק (יהודה פרל)
עורך הדין אייל פלטק (יהודה פרל)

לאחרונה נסגר התיק שנפתח לפני כשנתיים כנגד קצין בחטיבת כפיר שבמהלך פעילות מבצעית בכפר דורא ירה והרג מחבל.

עו"ד אייל פלטק, שייצג את הקצין, סיפר בשיחה לקול היהודי כי על אף שהתיק נסגר, חוסר האמון שחש הקצין כלפי המערכת הצבאית לא מאפשר לו לשוז לשורות הצבא על אף שבעבר ראה את עתידו בצבא ושאף להתקדם בסולם הדרגות הצה"לי.

האירוע התרחש בכפר דורא לפני כשנתיים. בשעה 2 בלילה, בזמן שהכוח סופג אבנים ממתפרעים ערבים בכפר, ניסה אחד המחבלים לתלות דגל חמאס על אחד הרכבים ששימשו את הכוח.

"חוסר רגישות כלפי החיילים" (אילוסטרציה. דובר צה"ל)

אחר כך, ניסה אותו מחבל לפתוח את אחת הדלתות של הג'יפ. הקצין ירד מהרכב ורץ לעבר חבורת המתפרעים. לאחר כ-20-30 מטרים הוא נעמד וירה לעבר הרגליים של אותו מחבל. אלא שהכדור פגע בישבן של המחבל ולא ברגליים וכך הוא נהרג כתוצאה מהירי.

לאחר האירוע נפתחה במצ"ח חקירה כנגד הקצין. שנה תמימה ארכה החקירה ועוד שנה עד שהוחלט על סגירת התיק כנגד הקצין. שנתיים ימים נשללה מהקצין האפשרות לחזור ולשרת בצבא ולהתקדם כפי שתכנן.

עו"ד פלטק טוען כי הסחבת הארוכה כל כך של ההליך המדובר אינה מתקבלת על הדעת. "זו רשלנות, זו אדישות, חוסר רגישות של המערכת הצבאית ושל הפרקליטות הצבאית, לאירועים כאלה ואחרים. אירועים כאלה צריכים להיחקר תוך ימים ספורים, מקסימום שבועות. היו עדים, הכל היה גלוי וידוע".

לטענתו, כשהפרקליטות הצבאית מעוניינת, היא יודעת לנהל חקירות כאלה במהרה ולהשיב את הכל לסדרו. כך למשל, טוען פלטק, כשאל"מ ישראל שומר ירה למוות בערבי שיידה לעברו אבנים, החקירה הסתיימה במהירות והוא חזר לתפקידו מהר מאוד. "הטענה שלי היא שהצבא עושה איפה ואיפה בין דרגים גבוהים לדרגים נמוכים יותר".

פלטק רואה בסיפורו של הקצין מכפיר לא רק סיפור אישי של הפסד בשל חוסר מימוש יכולותיו ברמה האישית, אלא גם, ואולי בעיקר, הפסד של הצבא. "הצבא הפסיד קצין קצפת. הוא היה מיועד להתקדם ולהגיע לקורס מ"פ, הוא גם ראה את עתידו בצבא. גם כשאני קורא את התחקיר המבצעי של המח"ט, תחקיר חסוי שהותר לי לראות מאחר ואני מייצג אותו, הוא רק משבח את התפקוד של הקצין הזה באירוע המדובר. הצבא מפסיד קצין מוכשר ביותר".

תגובות (0) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


3 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 18 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד