בע"ה י"ח ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

השופט תמה על הפרקליטות

בטיעונים לעונש של הנאשם האחרון בהצתת בית הספר הדו-לשוני, תמה השופט על בקשת הפרקליטות לקבוע מתחם ענישה כפול מאשר למציתי בית כנסת

  • יח"צ
  • כ"ט חשון תשע"ו - 08:15 11/11/2015
גודל: א א א
כתובת הגרפיטי בבית הפסר הדו-לשוני (כבה ירושלים)
כתובת הגרפיטי בבית הפסר הדו-לשוני (כבה ירושלים)

שופט בית המשפט המחוזי בירושלים, צבי סגל דרש מהפרקליטות הסברים מדוע העונש שהמדינה מבקשת להטיל על הנאשם בהצתת בית הספר הדו-לשוני בירושלים כפול מהעונש שהפרקליטות ביקשה בעניין של ערבי שהצית בית כנסת על רקע לאומני.

אתמול התקיים שלב הטיעונים לעונש במשפטו של יצחק גבאי הנאשם השלישי בהצתת בית הספר כאשר לפני כחודשיים נגזר דינם של שני נאשמים אחרים והושתו עליהם עונשים של 24 ו 30 חודשי מאסר.

הפרקליטות ביקשה לגזור גם בעניינו של יצחק גבאי עונש חמור. נציגת הפרקליטות עו"ד נעה עזרא טענה כי מדובר במקרה חמור מאוד בשל הרצון לפגוע ביחסים בין יהודים לערבים וביקשה מבית המשפט לקבוע מתחם ענישה בין ארבע לשבע וחצי שנות מאסר.

עורך דינו של גבאי, איתמר בן גביר, הגיש לבית המשפט פסיקה עניפה ולפיה גם במקרים חמורים יותר ביקשה הפרקליטות לגזור עונשים קלים יותר. בן גביר גם הציג גזר דין שניתן לאחרונה לערבי שבצית בית כנסת, אז ביקשה הפרקליטות ענישה של שנתיים עד ארבע שנות מאסר. בן גביר טען שאפליה באכיפה רק תוביל לכך שהנאשמים יוצגו כגיבורים.

עו"ד בן גביר (יהודה פרל)

עם סיום טענות הצדדים ביקש השופט סגל מנציגת המדינה הסברים ודרש תשובות על פסק הדין בעניין בית הכנסת שהציג בן גביר. בתחילה מסרה נציגת המדינה כי באותו פסק דין של הצתת בית כנסת היו עונשים שונים, אלא שכאשר השופט סגל דרש להבין מה ביקשה המדינה לקבוע כמתחם הודתה נציגת הפרקליטות כי בעניין הצתת בית הספר הדו לשוני מדובר במתחם כפול. "האם זה נראה לך הגיוני?", שאל השופט את עורכת הדין עזרא וביקש לדעת האם מוצדק לאור הטענות בעניין בית הכנסת לבקש מתחם של עד שבע שנים בעניין בית הספר.

גזר הדין יינתן במועד מאוחר יותר. עו"ד בן גביר אמר הבוקר כי "מגזרי דין רבים שהגשתי לבית המשפט עולה אפליה ברורה בין הנאשמים בדו לשוני לבין מציתי בתי כנסת, מציתי תחנת משטרה, וזורקי בקבוקי תבערה נגד יהודים על רקע לאומני. לא ייתכן שהפרקליטות תנהיג מדיניות של חוסר שוויון".

תגובות (2) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 16 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד