בע"ה י"א ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

שוטרים וחיילים: "לא הורסים בית כנסת"

על רקע מכתב הרבנים שקראו לסרב פקודה, שוטרי מג"ב וחיילים פתחו במחאה נגד הריסת בית הכנסת בגבעת זאב

  • ל' חשון תשע"ו - 08:52 12/11/2015
גודל: א א א
תמונה שהועלת לעמוד הפייסבוק
תמונה שהועלת לעמוד הפייסבוק

תחת השם 'גם אני לא הורס בית כנסת', הוקם דף פייסבוק המעלה תמונות של שוטרי מג"ב וחיילי צה"ל שונים המצהירים כי לא ישתתפו בהחרבת בית הכנסת 'איילת השחר' בגבעת זאב.

יש לציין כי אמש (רביעי) הגיע סגן ראש יחידת הפיקוח במנהל האזרחי, רמי זיו, לשטח בית הכנסת ככל הנראה במטרה להכין את השטח לקראת ההרס. כעת נמצאים במקום פעילים רבים שהכינו את המקום למאבק.

חייל גולני שהצטרף למחאה (מתוך הפייסבוק)

מחאת ה'גם אני לא הורס בית כנסת', מגיעה על רקע מכתב הרבנים שפורסם השבוע, עליו חתומים רבנים רבים ומוכרים. בין היתר חתמו על המכתב הרב מאיר מאזוז, הרב שלום כהן, הרב שלום ארוש, הרב בן ציון מוצפי, הרב דוד בצרי, הרב בניהו שמואלי, הרב שמואל אליהו, הרב יצחק גינזבורג, הרב אביגדור נבנצל והרב דוד חי הכהן.

"בית הכנסת איילת השחר בגבעת זאב עומד בפני חורבן", כתבו הרבנים. "זהו מעשה האסור על פי תורתינו הקדושה, "לא תעשון כן לה' אלוקיכם", בכל מקום וכל שכן בבית כנסת השוכן בארץ ישראל. "גם החלטת מלכות ושלטון אינה משנה איסור תורה חמור זה שיש בו גם חילול ה', כהלכה פסוקה שאם גזר המלך לעבור על מצוה אין שומעים לו. אנו קוראים לכל מי שלב יהודי בקרבו - חוסו על נפשותיכם ואל תגעו לרעה בבית הכנסת! וכל הפורש מן העבירה החמורה הזו תבוא עליו ברכת טוב ויצליח בכל דרכיו".

הרבנים פנו גם לשוטרים שאינם יהודים: "גם בני עמים אחרים העובדים במשטרה שימנעו מפגיעה בקדשי ישראל - יזכו לברכה מאת אלוקי אברהם, אב המון גויים".

ביום שלישי בערב הפגינו בני נוער מול בסיס עופר בבנימין בקריאה לשוטרים ולחיילים שלא להשתתף בהרס בית הכנסת ולסרב פקודה.

תגובות (1) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 13 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד