בע"ה ט"ז ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

לוחמי 'נצח יהודה' יישארו במעצר

בית הדין הצבאי לערעורים דחה את הערר שהוגש על מעצרם של לוחמי נצח יהודה עד תום ההליכים נגדם וקבע כי ישארו במעצר. עורך דינם: "מקווה שההחלטה לא תגרום לירידת המוטיבציה וזריעת פחד בקרב לוחמי צה"ל"

  • יח"צ
  • ל' חשון תשע"ו - 10:20 12/11/2015
גודל: א א א
חיילים בחקירות. (אילוסטרציה. דורון תשובה)
חיילים בחקירות. (אילוסטרציה. דורון תשובה)

שופט בית הדין הצבאי לערעורים תא"ל דורון פיילס דחה אמש (ד') את הערר שהוגש בעניינם של שניים מבין ארבעת לוחמי 'נצח יהודה' המואשמים בהכאת מחבלים, וקבע כי הם ישארו במעצר עד לתום ההליכים נגדם.

ההחלטה ניתנה בעניינם של שניים מהלוחמים אשר עו"ד חי הבר המייצג אותם מטעם ארגון חוננו טען כי לא קיימת מצדם מסוכנות שכן מדובר בעניין נקודתי של הכאת מחבלים.

השופט תא"ל פיילס קבע כי קיימת מסוכנות בגין הכאת המחבלים בידי החיילים ודחה את טיעוני עורך דינם.

עו"ד חי הבר מסר בתגובה להחלטה כי הוא חושש שההחלטה תוביל לפגיעה במוטיבציה של לוחמי צה"ל בעת הלחימה: "עצוב היה לשמוע את החלטת בית הדין הצבאי לערעורים. נראה כי ישנה מגמה להרחיק לכת בכל הנוגע לפרשנות ותכלית חוק המעצרים והרעיון שעומד מאחורי שלילת חירותו של אדם שטרם הורשע בדין ועדין עומדת לו חזקת הכפות. אין ולא יכולה להיות מחלוקת כי החיילים אינם מסוכנים וודאי ניתן היה להסתפק, אם בכלל, בשחרורם למעצר ביחידה, אבל מסיבה שאיננה ברורה וודאי שאינה עומדת בקנה אחד עם הפסיקה של בתי המשפט, הוחלט להותירם במעצר וחבל.

אני מקווה שצעד זה לא יגרום לירידת מוטיבציה וזריעת פחד בחיילים שמעתה יפחדו עוד יותר לבצע את תפקידם במלחמה אל מול האויב הערבי".

שני הלוחמים מואשמים עם שני לוחמים נוספים בהכאת מחבלים עצורים בעת ששהו במוצב של גדוד נצח יהודה באזור טול כרם.

תגובות (2) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 22 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד