בע"ה כ"ז ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

תובע 100,000 שקל מכתב 'ידיעות'

קצין המבצעים של חברון דורש מכתב ידיעות אחרונות, יגאל סרנה, פיצוי על סך מאה אלף שקל בגין פוסט שפרסם בפייסבוק שלו. "חלאה חייכנית, קוזאק פוגרומצ'יק יהודי"

  • ג' כסלו תשע"ו - 08:31 15/11/2015
גודל: א א א
התמונה שעוררה את זעמו של סרנה (צילום מסך)
התמונה שעוררה את זעמו של סרנה (צילום מסך)

קצין המבצעים של הישוב היהודי בחברון, דורש מעיתונאי ידיעות אחרונות יגאל סרנה פיצוי על 100,000 שקל, בעקבות פוסט משמיץ שפרסם בפייסבוק. בפוסט של סרנה נכתב כי הורוביץ הוא "חלאה חייכנית, קוזאק פוגרומצ'יק יהודי".

בפוסט שהעלה סרנה, ישנה תמונה של הורוביץ כשהוא מצלם מחבל שניסה לדקור חייל בחברון ונורה למוות. "מישהו יודע מי החלאה החייכנית מימין, מין קוזאק פוגרומצ'יק יהודי שמתעד בחיוך זחוח גופת אדם שזה עתה נורה?", כתב סרנה. מעניין שסרנה מתייחס להורוביץ כאל "פוגרומצ'יק" בעוד שהמחבל הוא פשוט "אדם שנורה"

הפוסט של סרנה (צילום מסך)

כאמור, בעקבות הפרסום בפייסבוק ששותף במקומות נוספים, דורש הורוביץ מסרנה פיצוי של 100,000 שקל. בנוסף, דורש הורוביץ מסרנה פרסום של התנצלות על הדברים.

עו"ד איתמר בן גביר המייצג את הורוביץ בפרשה כתב לסרנה כי "נוכחות מרשנו בזירת הפיגוע הייתה אך מתוקף תפקידו כחבר פעיל בכיתת הכוננות של אבטחת היישוב היהודי בחברון... אין צורך לציין שבאמירות בסגנון 'חלאה חייכנית...פוגרומציק יהודי' וכיוצא באלה יש משום הכפשת מרשנו ופגיעה קשה בו".

בן גביר הוסיף כי הפרסום אף עלול להפוך את הורוביץ "למטרה לפגיעה בקרב פעילי שמאל קיצוני וחברי ארגונים קיצוניים למיניהם". בפנייתו כתב בן גביר כי אם דרישתו לא תיענה הסיפור יגיע לאולמות בית המשפט.

יש לציין כי זו לא הפעם הראשונה בה מפרסם סרנה התבטאויות חריפות כנגד אנשי ימין. בעבר פרסם סרנה בפייסבוק השוואה בין ראש הממשלה נתניהו להיטלר ועוד תיאורים רבים של ראש הממשלה ואנשי הימין, שמחמת גסותם לא הובאו בכתבה.

תגובות (0) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


6 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 13 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד