בע"ה כ"ט ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

רבנים בבית הכנסת: "רואים פה חילול ה' נורא"

רבנים מוכרים הגיעו לבית הכנסת איילת השחר וקיימו במקום פגישה וכינוס חיזוק. הרב דרוקמן: "הורסים בית הכנסת התחושות קשות"

  • ל' חשון תשע"ו - 21:36 12/11/2015
גודל: א א א
רבנים בבית הכנסת (מתפללי בית הכנסת)
רבנים בבית הכנסת (מתפללי בית הכנסת)

רבנים מוכרים מהציונות הדתית הגיעו היום (ה') בשעות אחה"צ לבית הכנסת איילת השחר בגבעת זאב אשר מועד להריסה, הרבנים קיימו במקום פגישה בה דנו בדרכים האפשריות בכדי למנוע את ההרס הצפוי, לאחר הפגישה קיימו הרבנים בהיכל בית הכנסת כינוס חיזוק למתפללים ולתומכיהם הרבים השוהים בימים אלו במקום.

בפגישה ובכינוס השתתפו הרב חיים דרוקמן ראש ישיבות בני עקיבא, הרב זלמן מלמד רב הישוב בית אל וראש הישיבה במקום, הרב דב ליאור, הרב ישראל אריאל ראש מכון המקדש, הרב דוד חי הכהן מבת ים, רבה של גבעת זאב הרביוסףטולדנו, רב בית הכנסת וקהילת איילת השחר הרב עזריאל הכהן ורבנים נוספים.

הרבנים בבית הכנסת (מתפללי בית הכנסת)

בכניסה לפגישה סיפר הרב דרוקמן על שהביא אותו למקום "הגענו למקום כי עומדים להרוס כאן בית הכנסת והתחושות קשות", הרב זלמן מלמד הוסיף כי "אנחנו לא יכולים לקבל את זה שבית הכנסת הזה יהרס".

בכינוס החיזוק נשאו הרבנים דברים, הרב זלמן מלמד רב היישוב בית אל וראש הישיבה דיבר על חילול ה' שבהרס בית הכנסת "הבג"ץ פוגע בערכי ישראל, בארץ ישראל, בתורת ישראל וברבנות בישראל, מצמצם את זכויותיה ואת תפקידיה, ואנחנו נמצאים במאבק על דמותה של מדינת ישראל, במאבק על האופי הרוחני של עם ישראל בארץ ישראל. אנחנו רואים פה חילול ה' נורא, בחילול ה' נאמר אחד שוגג ואחד מזיד ומי יוכל להיות שותף למעשה של חילול ה' חס וחלילה" אמר הרב.

ראש מכון המקדש הרב ישראל אריאל דיבר על החשיבות לשמירת תרי"ג המצוות ובכללם מצוות ארץ ישראל "מצוה להילחם על הארץ הזו לכבוש אותה ליישב אותה לבנות אותה", לסיום הוסיף הרב כי "בע"ה בית הכנסת הזה יהיה בבניינו בניין עדי עד".

הרב דוד חי הכהן חיזק את התומכים הרבים שהגיעו למקום "אשריהם של כל מי שבא לכאן לחזק, כל רגע ורגע שבית המקדש מעט הזה עומד ומתמלא בתורה וביראת שמים ייזקף לזכותכם. הקב"ה לא ישכח כל תפילה כל דיבור וכל מעשה שנעשה לטובת המקום הזה".

תגובות (2) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


1 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 19 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד