בע"ה כ"ח ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

כאלף איש ליוו את הרב יעקב ונתנאל ליטמן הי"ד

בהלוויתם של הנרצחים בפיגוע ביום שישי, משתתפים כעת (מוצ"ש) כאלף איש. "צריך לעשות חשבון נפש ציבורי"

  • ב' כסלו תשע"ו - 22:43 14/11/2015
גודל: א א א
המונים בלוויה בירושלים, הערב
המונים בלוויה בירושלים, הערב

כאלף בני אדם משתתפים בשעה זו (מוצ"ש) בהר המנוחות בירושלים בהלוויתם של הרב יעקב ונתנאל ליטמן הי"ד, שנרצחו בפיגוע ירי סמוך לכניסת השבת בהר חברון.

"זהו אסון שפוגע בכלל ישראל, המחבלים רוצים לפגוע כדי שנעזוב את הארץ", אמר הרב דב ליאור, רבה של קרית ארבע-חברון שהשתתף בלוויה. "הרמב"ם אומר שכאשר מגיעה צרה על הציבור, צריך לעשות חשבון נפש. המדינה מביעה סלחנות לאויבים". הרב ליאור התייחס גם לאירועים שהתרחשו בליל שבת בצרפת ואמר, כי "מה שקרה בצרפת מגיע לגויים האנטישמיים באירופה. הכתוב אומר 'ונתתי את נקמתי באדום ביד עמי ישראל'".

מיד לאחר מכן המשתתפים שרו את הפסוק "הרנינו גויים עמו כי דם עבדיו יקום ונקם ישיב לצריו וכיפר אדמתו עמו"" במנגינה שחיבר לפסוק הרב אברהם יצחק קוק זצ"ל. הרב אריה שטרן, רב העיר ירושלים אמר, כי "הוא צריך לעמוד כל הזמן מול עיניינו, שלא נשכח" והוסיף את הפסוק "ולארץ לא יכופר".

"אתם לא יכולים לרחוץ בניקיון כפיכם, יש לכם אחריות על מה שקרה", אמר מנהל בית הספר בו לימד הרב יעקב, כשהוא מפנה אצבע מאשימה כלפי מערכת הבטחון. "אמרנו לכם לא לפתוח צירים. אם רוצים לדאוג לבטחון חייבים לעשות זאת על חשבון הנוחות של הערבים". עוד הוסיף מנהל בית הספר ואמר, כי לאחרונה לימד הרב יעקב בכיתתו על הבארות שסתמום פלישתים ואמר, כי "אנחנו פותחים מקורות חיים וכולם מגנים אותנו".

"הרב יעקב היה אחד המורים המסורים בעירנו", אמר ראש מועצת קרית ארבע מלאכי לוינגר. "מורה שהעניק לילדי קרית ארבע-חברון תורה וידע בנושאים מגוונים ומעל הכל עשה את הכל במאור פנים ובחיוך תמידי שהשרה הרבה טוב על כל סביבתו".

"נתנאל, מנערי הקריה היקרים שהתנדב והעניק מזמנו במד"א והיה צמח צעיר שהלך ופרח ונכון לו עתיד גדול. מכאן נמשיך עם כל הכאב ונזעק: חזק ונתחזק בעד עמנו ובעד ערי א-לוקינו".

שר החקלאות אורי אריאל אמר בהלוויה, כי "אסור לתת לערבים לנסוע איתנו בכביש יו"ש. צריך להחזיר שליטה מלאה לקבר יוסף הצדיק". עוד הוסיף אריאל ואמר כי אסור שבממשלה יהיו שרים שמדברים כנגד מתפללי בית הכנסת בגבעת זאב המועד להריסה בימים הקורבים.

חתונתה של שרה ליטמן, בתו של הרב יעקבו אחותו של נתנאל הי"ד, תוכננה ליום שלישי הקרוב ובני המשפחה נורו בדרכם לשבת כלה בהר חברון.

סמוך לכניסת השבת, ירו ערבים לעבר רכבם של משפחת ליטמן ליד צומת הכפר סמוע בהר חברון. הרב יעקב נפגע ישר והבן נתנאל, שמתנדב במד"א, התקשר לדווח על הפיגוע. המחבל התקרב למקום וביצע בו וידוא הריגה. נער נוסף כבן 16 נפצע באורח קל והאם יחד עם שלושת בנותיה הקטנות, פונו לטיפול במרכז הרפואי סורוקה בבאר שבע. עד כה לא נתפסו המחבלים.

זירת הפיגוע ביום שישי

תגובות (0) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


1 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 19 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד