בע"ה כ"ז ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

"אני יוצא לעברך עם גרזני קצבים"

שיר שמעודד טרור הפך ללהיט ברחוב הערבי: "איך תימלט מפני טבעת האש כשההמונים חוסמים את הדרך?" • חפים מפשע

  • ג' כסלו תשע"ו - 09:07 15/11/2015
גודל: א א א
ערבים מתפרעים באבו-דיס (שלמה מור)
ערבים מתפרעים באבו-דיס (שלמה מור)

עידוד הטרור ברחוב הערבי הוא תופעה מוכרת מימים ימימה. כיכרות נקראות על שם מחבלים ותמונות של "שהידים" ניתלות בענק במרכזי הערים.

מסתבר שהמוזיקה משמשת אף היא את ההסתה ברחוב הערבי ושירים שמעודדים טרור כנגד יהודים הופכים ללהיטי מכירות.

כך למשל שיר שהפזמון שלו הוא "אני יוצא לעברך אויבי עם גרזני קצבים וסכינים" הפך ללהיט מכירות בקרב הרחוב "הפלסטיני". בעיתון אל חיאת אל-ג'דידה, המזוהה עם תנועת פת"ח, צוטט לפני כשבועיים בעל דוכן למכירת דיסקים ברמאללה: "'דיסקים של שירים לאומיים מהווים כעת 90% מכלל המכירות, משום שהרגש הלאומי השורר גורם לאנשים לקנות אותם'... מדוכן אחר, מול מרכז התרבות של אל-בירה, בוקע קול השיר 'אני יוצא לעברך, אויבי, מכל בית, שכונה ורחוב'...".

השיר המדובר פורסם בעמוד הפייסבוק של תנועת פת"ח ימים ספורים לאחר הפיגוע בנורא שביצעו ערבים בבית הכנסת בשכונת הר נוף אשתקד.

כמו כן, תחנת הטלוויזיה "עודה" בהנהלת פת"ח חזרה להשמיע שיר שהיה להיט בתקופת האינתיפאדה הראשונה והשנייה: "איפה המיליונים? איפה העם הערבי? איפה הזעם הערבי? איפה הדם הערבי? איפה הכבוד הערבי? ... בחזה שלי יש מחסנית של מקלע, איפה אתם, אחיי? המהפכה דורשת גברים, היא אינה נקנית בכסף. מהפכה של עם שבידו אבן, וקורא תיגר על הצִיִונים, עם שהקריב מגדול ועד קטן, מתוך חובה ולא כמעשה חסד... אללה איתנו, הוא גדול וחזק יותר מבני ציון, גם אם יתלה, יהרוג ויקבור אותי, ארצי לא תבוזה. דמי האדום ישקה את הירוק בטעם לימון, אש המהפכה תתחזק ותבער, אנו המנצחים."

(הידיעות בכתבה באדיבות 'מבט לתקשורת פלסטינית')

תגובות (1) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


7 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 13 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד