בע"ה כ"ז ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

ישראל נגד הסהר האדום

בעקבות עזיבתו של צוות הסהר האדום את זירת הפיגוע מבלי להעניק טיפול רפואי לפצועים, מאיים ראש הממשלה נתניהו בנקיטת סנקציות כנגד הארגון

  • אורי קירשנבום
  • ג' כסלו תשע"ו - 09:38 15/11/2015
גודל: א א א
אמבולנס בזירת פיגוע (יהודה פרל)  (יהודה פרל)
אמבולנס בזירת פיגוע (יהודה פרל) (יהודה פרל)

בהקלטת השיחה שהתקיימה בין בן משפחת ליטמן לבין מוקד מד"אמיד לאחר הפיגוע הרצחני בערב שבת סמוך לעתניאל, נשמע הבן מדווח למקודנית במוקד כי אמבולנס של הסהר האדום נמצא סמוך לרכב. תוך כדי השיחה בינו לבין המוקדנית הוא אומר לה כי מסיבה שאינה ברורה לו האמבולנס עזב את המקום.

עזיבתו של צוות הסהר האדום את זירת הפיגוע מבלי להעניק טיפול רפואי לפצועים עוררה זעם רב בקרב גורמים שונים.

לא קיבלו טיפול רפואי מהסהר האדום. יעקב ונתנאל ליטמן הי"ד (באדיבות המשפחה)

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, מסר בהודעה לתקשורת: "הייתה אתמול תקרית, שעל פניה נראית מאוד חמורה. הדבר הזה קשור באמבולנס, בצוות של הסהר האדום, שככל הנראה עבר ליד משפחת ליטמן, על הרוגיה ופצועיה, ולא הגיש עזרה רפואית. אני רוצה להזכיר לכם שלא ייתכן דבר כזה לגבי שירותי ההצלה של ישראל, שמגישים עזרה ללא הבחנה ליהודים, לערבים, לכל אחד. אני הנחתי את משרד החוץ, להגיש מחאה חריפה, קודם כל לצלב האדום, שאחראי על הסהר האדום, לבקש הסברים על כך שהפקירו פצועים יהודים, בניגוד לכל נורמה אנושית, לכל נורמה תרבותית והומנית. אם אכן הדברים יתבררו כפי שנראה לי היום, מדינת ישראל תנקוט בצעדים המתאימים נגד ארגון הסהר האדום".

נציין שצוותים רפואיים בישראל מטפלים בכל נפגע שהוא ללא כל אבחנה. אפילו מחבלים בזירות פיגועים זוכים לקבלת טיפול רפואי על ידי צוותים של מד"א ושאר ארגוני ההצלה.

לפני כחודש מנכ"ל מד"א, אלי בין, עורר סערה לאחר שאמר שכשהוא מגיע לזירת פיגוע הוא יטפל בפצוע הקשה יותר קודם כל גם אם מדובר במחבל, גם אם הדבר ייעשה על חשבון טיפול בביתו.

תגובות (3) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


6 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 13 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד