בע"ה כ"ז ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

"אהבה גדולה לתלמידים"

"הרב ליטמן היה מחנך מסור". ר' שלמה לוינגר מספר על הרב יעקב ליטמן הי"ד ותוקף את התנהלות המערכת מול הטרור הערבי. "יש לממשלה אחריות לפיגועים האלה"

  • ג' כסלו תשע"ו - 21:38 15/11/2015
גודל: א א א
הרב יעקוב ליטמן (באדיבות המשפחה)
הרב יעקוב ליטמן (באדיבות המשפחה)

ביום שישי האחרון נרצחו בידי ערבים הרב יעקב ליטמן מקרית ארבע ובנו נתנאל השם יקום דמם, בעת שנסעו לחגוג את שבת הכלה של בת המשפחה. אם המשפחה ושאר הילדים בהיו ברכב ניצלו בחסדי שמיים לאחר שאירע מעצור בנשק של המחבל.

בשיחה עם הקול היהודי מספר הרב שלמה לוינגר, מנהל בית הספר בו לימד הרב ליטמן על מחנך מסור. "במשפחה של הרב ליטמן היו שלושים ילדים חדשים כל שנה".

הרב ליטמן הגיע מירושלים ללמוד בישיבת 'ניר' בקרית ארבע, שם הוציא תעודת רבנות. לאחר שסיים את הרבנות פנה לתחום החינוך ובמשך עשרים שנה היה הרב יעקב מחנך את ילדי ישראל בכיתות א' ו-ב'. "הייתה לו אהבה גדולה לתמידים", מספר לוינגר. "תמיד אמרתי שאולי יש לו מספר ילדים בבית, אבל בסופו של דבר יש לו עוד שלושים ילדים בבית הספר".

(הצלה יו"ש)

"הרב ליטמן היה מגיע כל יום, לא היו אצלו חיסורים", מספר לוינגר. "גם כשהיה חולה היה מגיע, זו הייתה השליחות שלו. הוא גם השקיע המון בלהפוך את הלימוד לחווייתי ומשמעותי יותר. היה חשוב לו שהתלמידים ייקחו את הדברים לכל החיים".

לוינגר מספר שכשם שחינך את תלמידיו לאהבת תורה ויראת שמיים כך חינך גם את ילדיו: "הרב ליטמן ברוך ה' הספיק להקים משפחה לתפארת, משפחה גומלת חסדים, משפחה אוהבת תורה". לוינגר מספר כי "שנה שעברה בשלג הגדול היו פה שלושה ימים של שלג, לא היה שייך ללכת לבית הספר, אז הרב ליטמן כינס כל יום את ילדי האזור אצלו בבית, ולימד אותם תורה".

ללוינגר חשוב לספר על התנהלות 'הסהר האדום' בפיגוע. "סיפר לי דביר, הבן של הרב ליטמן, שאמבולנס של הסהר האדום עבר לידם. דביר פתח את הדלת, וכשהערבי ראה שמדובר ביהודים- הא רק אמר בערבית "כל ואן אוואן" - תתקשר למד"א, עלה לאמבולנס ונסע משם".

| לא ריחם על אף אחד

בנוסף מספר לוינגר על אכזריותם של הערבים. "הייתי עכשיו בבית המשפחה, וסיפרו לי שהמחבל התקרב אל הרכב וירה על הרב ליטמן ובנו נתנאל שישבו מקדימה", מספר לוינגר. "לאחר מכן פתח המחבל את הדלת כדי לירות בשאר הנוסעים, אך ברוך ה' נגמרה לו התחמושת. יש ניסיונות להגיד שהמחבל ריחם על מישהו, אבל זה לא נכון. אם הוא היה יכול הוא היה ממשיך לירות".

פרחים ברכב של משפחת ליטמן (דוברות הר חברון)

לוינגר מספר על ההתמודדות של הצוות החינוכי בבית הספר. "לפני שבוע הרב ליטמן חילק פה חוברות על אשר חסנו הי"ד שנרצח לפני כחודש, 'דמים בדמים נגעו'. אנחנו משתדלים לתת מענה לילדים יחד עם הצוות המקצועי, אבל באמת קשה להסביר מצב כזה".

לדברי לוינגר "ההרגשה שלנו היא שכיוון שמדובר בבית ספר יסודי, יותר נכון שלא להציג לילדים את הפן הציבורי, את הבעייתיות של המערכת בהתנהלות מול הערבים. לדעתנו בגיל הזה ההתעסקות צריכה להיות 'מפי עוללים יונקים יסדת עוז להשבית אויב ומתנקם' - להרבות בלימוד תורה".

| "יש לממשלה אחריות לפיגועים"

"ברמה הציבורית צריך להבין שמדובר בהרוגי מלכות", אומר לוינגר. "יש לממשלה אחריות לפיגועים האלה, אחרי פיגוע כזה צריך היה לסגור להם את הברזים. מפקדי הצבא פה לא מגיעים עם העמדה הנחרצת המתאימה, יש פה מאבק על ארץ ישראל צריך להבין שארץ ישראל שייכת לעם ישראל".

לוינגר מספר על ההתנהלות הבעייתית של הצבא כנגד הטרור. "אני לא איש צבא, אני מחנך, אבל ודאי לי שחלק מהדברים שנעשים אסור שייעשו". לוינגר מספר כי בעבר 'צעקו' אנשי חברון על הצבא, ודרשו שלא יפתח לערבים את הצירים, אך דרישותיהם לא נענו. "הם קוראים לזה 'צעדים בוני אמון' אבל הם לא מבינים שמדובר פה בצעדים בוני טרור. בחברון המח"ט והמג"ד הלכו לחלק סוכריות לילדים ערבים, איזה מסר זה אמור להעביר!?".

תגובות (2) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


6 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 13 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד