בע"ה ח' ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

חומרי החקירה נעלמו?

פתיחת משפטם של לוחמי "נצח יהודה" המואשמים בהכאת מחבלים נדחתה לאחר שהתברר כי יתכן וצילומי החקירות עליהם מתבסס כתב האישום נעלמו. עורך דינם: "הדבר מעורר תהיות שלא לומר הרגשה קשה יותר של הסתרה"

  • יח"צ
  • ד' כסלו תשע"ו - 16:05 16/11/2015
גודל: א א א
חיילים בחקירות. (אילוסטרציה. דורון תשובה)
חיילים בחקירות. (אילוסטרציה. דורון תשובה)

בבית הדין הצבאי ביפו נפתח הבוקר משפטם של ארבעת לוחמי גדוד נצח יהודה המואשמים בהכאת מחבלים עצורים. לבקשת עורכי דינם מארגון חוננו נדחה המענה לכתב האישום שכן חלק חשוב מחומרי החקירה טרם הועבר לסניגורים.

בדיון התברר כי יתכן וצילומי חקירת הלוחמים אינם קיימים, למרות הצהרת התביעה על כך בהליך המעצר, ונציגת הפרקליטות הצבאית הודיעה כי הנושא בבדיקה של מצ"ח.

"עוד בדיון המעצר הראשון נתבקשה התביעה להציג לנו את הקלטות החקירות של החיילים על מנת שנוכל לבסס טענתם כי החקירה התנהלה שלא על פי החוק תוך שימוש באמצעים פסולים", אומר עו"ד חי הבר המייצג חלק מהלוחמים מטעם ארגון חוננו. "התביעה שטענה לאורך כל הדרך כי יש בידיה צילומי החקירות שיש בהם להראות ללא כל ספק כי הכל התנהל כשורה פתאום הודיע היום בדיון, כאשר נתבקשה להציג את התיעוד, כי יתכן וישנה בעיה והקלטות אלה נמחקו או אבדו".

עו"ד הבר מוסיף כי במקרה המדובר בשל טענות הלוחמים לאמצעים פסולים והבטחות שונות שנאמרו להם בחקירות, חשיבות הצילומים מירבית.

"אין ספק כי מחיקת הקלטות של חקירות, בייחוד במקרים בהם מהרגע הראשון טוענים החשודים לפגם החקירה מעורר תהיות, שלא לומר הרגשה קשה יותר של הסתרה", אומר עו"ד הבר.

בעקבות הדברים קבעו השופטים דיון נוסף בשבוע הבא תוך שהם מבקשים מהתביעה לעשות "כל מאמץ" בכדי לספק את חומרי החקירה לסניגורים.

תגובות (0) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


1 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 9 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד