בע"ה כ"ז ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

תביעת נזיקין נגד ערבים שפגעו ברכבת

המדינה תובעת 23 אלף שקלים מצעירים ערבים שיידו אבנים על הרכבת הקלה

  • ה' כסלו תשע"ו - 17:26 17/11/2015
גודל: א א א
הרכבת הקלה (יהודה פרל)
הרכבת הקלה (יהודה פרל)

פרקליטות מחוז ירושלים הגישה תביעת נזיקין על סך 23,368 שקלים כנגד שלושה צעירים ערבים שיידו אבנים לעבר הרכבת הקלה בירושלים וגרמו נזקים לקרונות. התביעה היא בגין התשלומים שהעניקה המדינה עבור תיקון הנזקים על פי חוק מס רכוש.

בכתב התביעה צויין בין היתר: "כשנה וחצי מתמודדת מדינת ישראל עם מאות מקרים של ידויי אבנים על הרכבת הקלה בירושלים על רקע לאומני. המדובר במעשים פליליים שמטרתם לפגוע בשלום הציבור ובחפים מפשע, לזרוע פחד, לשבש ולערער את שגרת החיים ומרקם החיים בירושלים.

"הנתבעים... פעלו בכוונת מכוון לפגוע ברכבת הקלה הפועלת בירושלים ומחברת את צפון העיר למרכזה ולדרומה. בדרך זו ביקשו הנתבעים לפגוע בביטחון הציבור ובשלומו ולהרתיעו מפני שימוש ברכבת הקלה כאמצעי תחבורה. בגין מעשים אלו נאלצה המדינה לשאת בתשלום בגין הנזק הישיר בסך של 23,368 שקלים ועל כן על הנתבעים להשיב את הסכום לתובעת".

מחברת סיטיפס המנהלת את תפעול הרכבת הקלה נמסר: ״אנו מברכים על היוזמה להגשת תביעות אזרחיות כנגד מידי האבנים הפוגעים וגורמים לנזקים לרכבות ולגורמים נוספים ברחבי העיר. אנחנו רואים בחומרה מקרים אלו ומצפים מכל רשויות המדינה כי יפעלו כנגד פורעי החוק בכל האמצעים העומדים לרשותם. אנו מקווים שהתביעות האזרחיות, יחד עם פעולה נחושה של המשטרה, יצרו התרעה ויסייעו למניעת הישנות מקרי האלימות״.

תגובות (0) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


5 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 10 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד