בע"ה י"ח ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

"התנועה האיסלמית פוגעת בדו-קיום"

למי להאמין? לראש הממשלה והשרים שמסבירים שרוב מוחלט של הערבים מתנגדים לפעילותה של התנועה האיסלמית או למתנגדי ההחלטה שטוענים שהתנועה זוכה לאהדה רבה ברחוב הערבי?

  • אורי קירשנבום
  • ה' כסלו תשע"ו - 20:35 17/11/2015
גודל: א א א
פשיטת המשטרה על משרדי התנועה האיסלמית (דוברות המשטרה)
פשיטת המשטרה על משרדי התנועה האיסלמית (דוברות המשטרה)

החלטת הקבינט להוציא את הפלג הצפוני של התנועה האיסלמית אל מחוץ לחוק לוותה בהודעות מתוקשרות של אנשי הקבינט לצד מי שמתנגדים למהלך.

בהודעות של ראש הממשלה והשרים הודגשה על ידם החובה שהם חשים לדאוג לאזרחי המדינה הערבים כמו גם הניסיון להציג את ההתבטאויות והפעילויות האלימות של התנועה האיסלמית כתופעה קיצונית שאינה משקפת את הרחוב הערבי.

ראש הממשלה נתניהו בהודעה לתקשורת הבוקר (חיים צח לע"מ)

הנה הודעת ראש הממשלה מהבוקר: "כמי שנושא באחריות לביטחון המדינה, אני לא אאפשר זאת ולכן החליט הקבינט בראשותי להוציא הפלג הצפוני של התנועה האיסלאמית אל מחוץ לחוק. אין לנו דבר נגד האיסלאם, אין לנו דבר נגד אזרחי ישראל המוסלמים, שנהנים משוויון זכויות מלא, רובם המוחלט הם שומרי חוק. אבל בפירוש כן נמשיך לפעול נגד המסיתים, נגד מעודדי הטרור באשר הם. המטרה שלנו היא למנוע הסתה שתורמת לפגיעה בחפים מפשע, המטרה שלנו היא להגן על מדינת ישראל. זוהי חובתה של כל הנהגה אחראית וזוהי חובתי", ובהודעה נוספת: "ממשלה בראשותי תמשיך לפעול ככל שיידרש נגד גילויי הסתה וטרור ובמקביל נמשיך להשקיע משאבים לטובת אזרחי ישראל הערבים והיהודים כאחד".

שר החינוך, נפתלי בנט, אמר גם הוא בראיון הבוקר לרזי ברקאי בגל"צ כי "ישראל לא נגד ערביי ישראל ובטח שלא נגד האיסלם. אני כשר חינוך וכשר הכלכלה העתרתי תקציבים רבים על המיעוט הערבי שהוא בעל שוויון זכויות מלא במדינת ישראל".

מתגאה בהעברת תקציבים לטובת הערבים, בנט (ששון תירם)

גם שר הביטחון התבטא בצורה דומה. בטקס הוקרה למערך המילואים שהתקיים בכנסת אחר הצהריים התייחס יעלון, בין השאר, להחלטה האמורה: "הפלג הצפוני של התנועה האסלאמית, על פעיליו והאידיאולוגיה שהוא מפיץ, מסכן את ביטחונה של מדינת ישראל ומשתף פעולה עם ארגוני טרור פלסטיניים בהם חמאס, במטרה להבעיר את השטח ולדרדרו לאלימות... רק בדרכים אלו נביס את הטרור. בנחישות וביד ברזל, אך גם באחריות ובשיקול דעת, ניאבק בטרור הפלסטיני ובטרור בכלל, במי שמבצעים אותו, מזינים ומשלחים אותו.

"זו גם העת להדגיש, כי עלינו להמשיך ולפעול לשילובם המלא של ערביי ישראל בקרבנו. השתלבותם חשובה לנו והיא חלק מערכינו. הפלג הצפוני של התנועה האסלאמית שואף ופועל לפגוע בדו-קיום ובהשתלבותם של ערביי ישראל, וחובת כולנו - הן ההנהגה בישראל והן בקרב ערביי ישראל - להיאבק גם בתופעה זו", אמר יעלון.

מתנגדי ההחלטה, מנגד, טוענים שהתנועה האיסלמית היא דווקא גוף לגיטימי ואהוד ברחוב הערבי. כך למשל ח"כ אחמד טיבי שכינה היום בראיון לערוץ 2 את התנועה האיסלמית - "אותנטית וחשובה" ובמקום אחר אמר: "אנחנו רואים בכך מעשה נפשע המכוון נגד כל הציבור הערבי ונגד הזכות ואף החובה לפעול למען הציבור שלנו, לרבות בענין מסגד אל-אקצה וניסיונות גורמים בימין לשנות את הסטטוס קוו שבו".

מיעוט קיצוני או דעת רוב? ערבים מתפרעים בנצרת (משטרת ישראל)

גם תנועת "גוש שלום" פרסמה הודעה ברוח דומה בה היא מצירה על ההחלטה ומציינת שמדובר בתנועה שיש לה עשרות אלפי תומכים ואוהדים בקרב הערבים אזרחי ישראל.

"וועדת המעקב של ערביי ישראל" פתחה היום במאבק כנגד ההחלטה ואף איימה שישראל "תישא בתוצאות" של ההחלטה. לצד זה, הוחלט בוועדה על שביתה כללית במגזר הערבי ביום חמישי הקרוב.

בקיצור, קצת לא מובן: למי להאמין? לראש הממשלה והשרים שמסבירים שרוב מוחלט של הערבים בישראל מתנגדים לפעילות האלימה של התנועה או לאחמד טיבי ושאר הערבים שמסבירים איזו אהדה יש לתנועה ברחוב הערבי?

תגובות (0) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 16 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד