בע"ה כ"ה ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

אישום: תכננו להצטרף לדאע"ש

הותר לפרסום: ערבים מהשרון תכננו לברוח מהארץ אל שורות ארגון הטרור. היום (ד') הוגש להם כתב אישום

  • ו' כסלו תשע"ו - 12:10 18/11/2015
גודל: א א א
ערבי מניף דגל דאעש בהר הבית (צילום מסך)
ערבי מניף דגל דאעש בהר הבית (צילום מסך)

כתב אישום הוגש היום (רביעי) נגד שישה ערבים בעלי תעודת זהות כחולה מהכפר ג'לג'וליה בשרון בחשד שתכננו להצטרף לארגון הטרור דאע"ש בסוריה. הם מואשמים בביצוע עבירות של מגע עם סוכן חוץ, קשירת קשר לפשע, ניסיון ליציאה שלא כדין למדינת אויב וסיוע ליציאה שלא כדין למדינת אויב.השישה נעצרו לאחר צניחתו אל מעבר לגבול של ערבי נוסף מג'לג'וליה לפני כשלושה שבועות.

השישה, ג'אד חג'לה, אנס חג'לה, ענדאן ענאש, מחמד זגקטי, מחמד עודה ואהב חג'לה נחקרו בשירות הביטחון הכללי. אנס, ענדאן, מחמד ועודה חשודים כי תכננו לצאת מהארץ ולהצטרף לדאע"ש ענדאן וזגקטי חזרו בהם מהבריחה בשלב מסוים. ג'אד חג'לה מואשם כי פיקד על התכנון ואהב חג'לה מואשם כי סייע בעניין מצנחי הרחיפה וסיוע.

ערבי נוסף, נדאל צאלח, כבר ברח לסוריה כשצנח לפני שלושה שבועות מרמת הגולן לעבר סוריה. בעקבות בריחתו זוהה תכנונם של שאר הנאשמים.

זו לא הפעם הראשונה שבה ערבים בעלי תעודת זהות כחולה מצטרפים לשורותיהם של ארגוגני טרור עוינים במדינות ערב. לארגון דאע"ש, לדוגמא, הצטרפו בשנים האחרונות ערבים רבים, כאלה שעזבו למדינות ערב להילחם כתף אל כתף עם אנשי הארגון וכן כאלה שהביעו הזדהות בארץ עם סמלי הארגון ומטרותיו בצורה כזו או אחרת.

תגובות (1) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 11 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד