בע"ה ל' ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

"הפתרון הוא הרתעה"

חבר המועצה המקומית קריית ארבע מדבר על המצב הביטחוני באזור, מעביר ביקורת על ההתנהלות הצבאית וקורא לפתרון. "הרבה אנשים מרגישים כמו ברווזים במטווח"

  • ו' כסלו תשע"ו - 21:56 18/11/2015
גודל: א א א

בין האזורים הבוערים מבחינה ביטחוני ברחבי הארץ בולטת גזרת הר חברון. פיגועים רבים מתרחשים באזור בהם הפיגוע הקטלני בו נרצחו בני משפחת ליטמן, ועשרות פיגועי אבנים ובקבוקי תבערה ביום. ישראל ברמסון, חבר המועצה המקומית קריית ארבע שוחח עם הקול היהודי על המצב.

"לפני שעה הייתי בסיור בבנייני 300 בקריית ארבע" פותח ברמסון את השיחה. "שוב המחבלים ירו גולות לעבר הבתים. יש כאן הרבה מאוד אירועים. שורפים את הגדר או יורים גולות ומיידים אבנים. הפעם תושבים הזעיקו אותנו, חברי המועצה, והודענו להם שאם זה ימשיך אנחנו נפרוץ לשכונה הערבית. מדובר בפגיעה בבתים של קריית ארבע וכרגיל, החיילים לא עושים כלום".

| "הפתרון – הרתעה"

"באופן כללי יש רגיעה מסוימת, אבל צריך לזכור שציר 60 ממשיך להיות פרוץ והערבים משתוללים עליו. פתחו להם את כל הצירים ולא רואים שום סגירה. נהפוך הוא, אתמול היה כאן שר הביטחון ואמר שצריך לאפשר להם לחיות כרגיל. הפתרון שהצבא נותן הוא פתרון גרוע" אומר ברמסון במשפט אחד, ומסביר כי "בצבא חושבים שאם ישימו הרבה חיילים יהיה שקט. אנחנו חושבים שהפתרון הוא הרתעה. ערבים לא סופרים אותנו וככה זה גם נראה".

זירת פיגוע בהר חברון

מוקדם יותר פרסמנו לראשונה בקול היהודישבחטיבת יהודה נלחמים שפעילות ביזמו מתיישבים בהר חברון לערוך סיורים שלהם בצירי התנועה באזור. המח"ט אף איים שנשקים של מי שישתתף בפעילות זו יוחרמו.

"המח"ט, למרות שהוא חבר טוב, יש לו תפיסת עולם מוטעית", אומר ברמסון בתגובה לדברים. "בתפיסת עולמו הערבים היו פה, הם יהיו פה וצריך ללמוד לחיות ביחד. הוא שכח שכשערבים פוגעים ביהודים צריך לטפל בערבים ולא ביהודים. זה האמת. כבר במשך חודשים אנחנו אומרים לו את זה. ראינו איך הורסים כאן את בית כנסת חזון דוד פעם ועוד פעם כאשר יש בניה לא חוקית מאסיבית של ערבים באזור. לא ראינו שהוא כל כך מקפיד על הוראות החוק בנוגע לערבים. לצערנו לא היה מאז דרור ויינברג מח"ט רציני ואני אומר את זה בכאב".

| "מרגישים ברווזים במטווח"

על האווירה בקריית ארבע לאחר פיגוע הירי בו נרצחו הרב יעקב ונתנאל ליטמן אומר ברמסון כי "בקריית ארבע זה לא חדש. אנחנו מתעסקים עם ממשלה שאמורה להיות ימנית. בנט מגיע לכאן עם רכבים ממוגני ירי ועם ג'יפים. אם הוא מנהיג ימני שיוכיח את עצמו. כל הפיגועים כאן הם על כביש 60 ואותו צריך לסגור להם. רק כביש אחד. יש להם עשרות ומאות כבישים חלופיים. 97% מחברון סגורה ליהודים. למה? ככה. אז אפשר לסגור גם את זה".

"הערבים משתוללים בכבישים". זירת פיגוע בגוש עציון

"לצערי צה"ל עסוק בפוליטיקה. הקריה עוטפת באהבה ובחום באופן בלתי רגיל את משפחת ליטמן. מאות אנשים מגיעים לנחם את משפחת ליטמן. יש תחושת אחדות ושייכות. ובכל זאת לא פשוט לאנשים. הרבה אנשים מרגישים כמו ברווזים במטווח. אנחנו רוצים שבמדינת ישראל תשע"ו אנשים יוכלו לנסוע בביטחון", מסכם ברמסון.

תגובות (0) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


2 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 24 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד